Jump to content
  • Откройте аккаунт на Диспуте за 5 минут

    Продаете недвижимость, машину, телефон, одежду?  Тысячи  просмотров ежедневно на dispute.az  помогут вам. Бесплатная доска обьявлений.

Bmw E39 (1995 - 2003) - Обмен Опытом... Продолжение


NetSky

Recommended Posts

var bir nefer babekde adi Vugardir o eliyir

Вюгар во времена покойного дяди Вани был назлы ханым , а щас ваще чтобы к нему попасть нужно в очередь зад становиться ... и цены астрономические :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Прим.: под безкатализаторным режимом понимается режим работы без лямбда зонда

и без катализатора. Перед перепрограммированием следует убедится, что после

перевода на безкат. будет возможна регулировка СО.

На М20 М30 - (и ранних М40) регулировка осуществляется винтом обводного канала в расходомере.

На М40 М42 М43 - в расходомере должен быть винт потенциометра регулировки СО

(нужно вынуть заглушку и убедится что есть что крутить), если его нет то требуется

замена расходомера или его доработка паяльником - установка потенциометра.

M70 должны быть потенциометры в расходомерах или регулировка ДИСом.

М50 М52 М54 М60 М62 - СО регулируется с модика или DIS.

Двигатель М50, M52

DME Siemens MS40.1; MS41.1

Мозги с FLASH перешиваются ДИСом. По ЕТК смотрим нужный автомобиль ищем мозг

соответствующий установленному и смотрим есть ли запрограммированный блок

с пометкой S199A=ДА (комплектация без лямбда зондов),

Если есть - прошиваем соответствующий номер программы.

Возможно DIS откажется перешивать программу на мозге МS40.1 с флеш. (устаревшее ПО)

тогда нужно искать готовую прошивку и записывать программатором.

Прим.: в DME прошивка разделена на «Программу» (собственно программа)

и «область данных» (константы, карты опережения, впрыска и тд.).

Новая микросхема EPROM содержит только «Программу», «область данных» не заполнена

( стоимость у дилера около 50 евро). Именно поэтому чистую микросхему EPROM бесполезно

покупать за 100 руб. – ее ДИС не станет программировать, потому что без «Программы» мозги не

войдут в режим программирования, они вообще не проснутся.

Кузова E39, E38, Е46

Двигатели M43, M52TU, M54, M62, S62

DME Bosch M5,2; MSS52; ME7,2

DME Siemens MS42; MS43; MS46

Без проблем перешиваются ДИСом(программы есть на все эти моторы),

микросхема памяти в мозгах FLASH - то есть перезаписываемая.

Количество попыток перезаписи на мозгах установленных на автомобиле с завода 13.

Link to comment
Share on other sites

Вюгар во времена покойного дяди Вани был назлы ханым , а щас ваще чтобы к нему попасть нужно в очередь зад становиться ... и цены астрономические smile.png

цену он назвал 100азн
Link to comment
Share on other sites

вы мне пожалуйста объясните - у вас катализатор полностью забит или как?

спрашиваю так как есть вариант когда каты не полностью забиты но ругается check engine так вторая лямбда после катов видит много со2 и ругается, лечится тем что можно поменять прошивку на евро2

Link to comment
Share on other sites

вы мне пожалуйста объясните - у вас катализатор полностью забит или как?

спрашиваю так как есть вариант когда каты не полностью забиты но ругается check engine так вторая лямбда после катов видит много со2 и ругается, лечится тем что можно поменять прошивку на евро2

Если кто то с гарантией береться перепрошивать мозг на Евро 2 я и каты вырежу, прямоток поставлю + нулевик = КАЙФ !

Link to comment
Share on other sites

BMW E39 diagnostic software DIY (INPA, EDIABAS, NCSExpert & easy, EasyDIS, Progman)

EDIT: PLEASE IMPROVE! We are constantly updating this first post, as new information comes in (until it won't let us update it anymore).

Kudos: Many people collaborated on this, expecially Quick99Si, RDL, & ACA84 who provided much of the detail.

Tribal knowledge requested to make organized sense of recommended E39 diagnostic hardware & software.

Based on the available diagnostic tools and in concert with the various BMWicon1.png coding forums let's try to meaningfully organize the following E39-specific diagnostic-related scanning, coding, and programming tools & interfaces for the entire E39 tribe to benefit.

-----

  1. Assess your portable computer:
    • Almost any laptop hardware will work
      • The classic BMW diagnostic laptop is an IBM T30

      • You'll want at least a 40GB hard disk drive (100GB+ if you're installing Progman)

      • And, as much RAM as the PC can handle (Quick99Si had 2GB RAM in his Dell D620 laptop).

      • However almost all WinTel PCs should work fine.

      • Most of the BMW software works with the USB port.

      • Some (such as Carsoft 6.5 SP1) only work with the RS-232 serial port

      • NOTE: You need to match your cable to your available ports!
        • Serial-to-USB conversion cables work; but you have to get the right ones (so it's problematic).

[*]Most programs run on Windows (e.g., INPA & NCS).

  • You can't go wrong with WinXP but others are reputed to work:
    • Windows XP

    • Windows 2000

    • Windows VISTA

    • Windows 7 (NCSExpert requires XPmode)

  • Some run under Linux (e.g., EasyDIS & Progman).
    • Typically via VMware UNIX emulation on Windows

[*]Order the right cable (1) (2)

  • 1st choice: BMW INPA EDIABAS K-Line USB Interface (e.g., USB K-Line, aka "BMW INPA EDIABAS K+CAN USB OBD2")
    • $50 1, 2, 3

    • Primary K-Line on pin 7 (for the engine & gearbox); secondary K-Line on pin 8 (for all else)

    • FTDI Chip [Note: Get FTDI driverslb_icon1.png here (1)]

    • Works on all newer E39s from 2001 to 2003 with the 16-pin OBDII connector above the driver's left knee

    • Note that there is a secondary K-Line on pin 8 (which is not on most DCAN interface cables) in addition to the primary K-Line on pin 7.

    • Models that use the K-Line OBD interfaces are:

    • - E87, E30 E36 E46 E83 and new E90, E34 E39 E53 and older E60 E61, E63 E64, E38 E65 E66, E31 E52, E53, E85 E52, R50 R52 R53

    [*]2nd choice: BMW INPA EDIABAS K-Line Serial Interface (i.e., RS232 K-Line)

    • $25, 1, 2, 3, ...

    • Computer must have a serial port

    • Usually comes as two cables, one for round 20-pin interface & one for the 16-pin OBD connector

    [*]3rd choice: BMW INPA EDIABAS K+DCAN USB Interface (i.e., USB K-Line+DCAN)

    • $120 1, 2, 3, 4, ...

    • Be careful: There are TWO kinds of K+DCAN cables with respect to E39 compatibility
      • Primary K-Line on pin 7; secondary K-Line on pin 8

      • Pin 8 removed (needs adapterto restore 2nd K-Line)

      [*]Models that require D-CAN:

      - E60, E61 after 3/2007, E83 after 9/2006, E81, E87 after 3/2007, E90, E91, E92, E93 after 3/2007,

      - E70 (New X5), R56 (New Miniicon1.png), New F Series, as well as all other new models.

      [*]Uses the FTDI FT232RL USB to Serial Converter chipset

    [*]4th choice: BMW INPA EDIABAS ADS + K-Line USB Interface (e.g., USB ADS+K-Line)

    • $65 1,

    • Works on older E39s from 1997 to 2000 with the 20-pin round ADS connector under the hood.

    • If you have both the 16pin OBD2 socket AND the round 20pin socket you will still have to use the 20pin connector for factory diagnostics because not all modules talk to the OBD socket.

    [*]5th choice: $35 Carsoft 6.5 RS232 Interface

    [*]6th choice: Volkswagon (modified) VAG-COM KKL 409.1 cables with a FT232RL chip.

    [*]7th choice: ?

    • ?

[*]Download the required Windows-helper software

  • WinRar
    • WinRAR 4.01 32-bit (1.4MB): http://www.win-rar.com/download.html

    • Needed to extract the downloaded RAR files.

    • This is a free 40-day trial version (which is plenty of time for what you need it for).

    [*]Daemon Tools Lite (1)

    • Daemon Tools Lite v4.41.3.0173 (10.9MB): http://www.disc-tool...download/daemon

    • The purpose of this emulation software is to make the downloaded *.iso & *.nrg files on your hard disk 'look' (to the OS) like CDROM/DVD optical disc media (which is what the BMW diagnostic programs expect).

    • Installation requires 29 MB of disk space.

    • This is a free version with no time limit (for personal use only).

    • For example, Daemon Tools will mount the INPA /EDIABAS *.nrg image file as a virtual cdrom (which includes inpa / ediabas / ncsexpert / winkfp / tool 32)

    • Apparently, VMware has the ability to mount images also (based on Progman installation instructions); so Daemon Tools may not be needed if we can find instructions how to mount EasyDis v1.0 using VMWare instead of using Daemon Tools; however, the instruction PDF calls for Daemon tools so that's why it's listed here.

    • Some instructions also note that Alcohol 120% trialware can be used for mounting ISO & NRG images as cdroms.

    [*]VMware, v6 (1) (2)

    • VMWare v6.0.3-80004 (315MB): http://www.4shared.c....-603-80004.htm

    • The purpose of this software is to make the operating system (OS) of your PC 'look' (to the program) like UNIX, even though it's actually Windows.

    • VMware is used for UNIX virtual-machine mounting when installing DIS/GT1 for the first time, and then again for VM-mounting the Progman hacked ISO.

    • Note: Interestingly, the INPA v6.4.3 installation package (which includes INPA, the EDIABAS API, NCSExpert, WinKFP, & Tool32) requires another image file to be mounted as well (using daemon tools) because that virtual machine boots and uses the daemon-mounted image file to install the "EasyDIS/GT v44 programs"

[*]Download & install the required BMW-diagnostic software (only INPA/EDIABAS & EasyDIS are needed in most cases)

  • 1st INPA v6.4.3/ EDIABAS package
    • Download: http://quick99si3.ho....6.4.3-full.rar (270MB)
      How-to: http://quick99si3.ho....LISH_SETUP.pdf (1MB)
      • Notes: This version seems to be preferred over the optional 2010 v5.0.2 update.

      • Set up version 6.4.3 to make sure everything works.

      • You will need to extract the file using WinRAR and then mount the image file using Daemon Tools.

      • Follow the steps in the PDF file referenced above, but select the "BMW Group Rectification Programs USA" option instead of "UK" on page 5.

      • On the same page, you can select the option to install NCS Expert and WINKFP in addition to INPA and EDIABAS (it's not required now, but it's useful for later).

      [*]That INPA package contains INPA, the EDIABAS API (which is required for most of the tools), NCSExpert, WinKFP, & ToolSet32 according to this reference.

      [*]WINKFP can program, i.e., it can update software on a module to a newer release (if you already have that newer release file available)

      [*]INPA is much easier to install than EasyDIS and will read module data, read & clear DTCs & perform caricon1.png module function checks.

      [*]INPA will read DTCs, clear DTCs and activate functions, e.g. turn on a warning light, or move the Xenon headlight aiming up & down in order to test functionality.

      [*]While INPA is good for diagnostics, it will not do coding.

      [*]INPA is easy to install. The install package simply copies files into Windows directories.

      [*]One then has to modify a couple of INI files to specify the adapter cable & you're in business.

      [*]Note: Later versions of EDIABAS are known to cause problems with DIS and Progman so INPA v6.4.3 is the recommended version.

      [*]ToolSet32 allows you to query detailed option information & is used for adjusting personal settings, key memory, & interrogating modules.

    [*]NCS Expert

    • NCS Expert is included in the INPA package listed above.

    • NCS Expert is easy to install (if you already have INPA working, NCS Expert will work too, with no further changes).

    • Can code dozens of options in every module in the car (e.g., the automatic door locking at 5mph in the General Module)

    • Most relate to different markets variants.

    • Figuring out what to change to get a result can be very tricky.

    • NCS Expert comes with virtually no documentation or detailed instructions.

    • NCS Expert reads or writes to modules using parameters in German words and abbreviations.

    • NCS Expert is difficult for a native German speaker to understand, let alone English speakers.

    • If you want to "play around" & give your car a European flavor, NCS Expert is needed (e.g., Comfort Close, which EasyDis won't set).

    • WARNING: Do not start NCSExpert until you've read the NCSExpert and dummy PDF's twice (NCSExpert is VERY dangerous and the GUI is in German to make it doubly more dangerous, in effect).

    [*]2nd NCS for Dummies (also called NCS Made Easy or NCS Expert for Dummies, by Revtor)

    • Download: http://quick99si3.ho...._by_REVTOR.rar (154KB)

    • Revtor has developed a very nice standalone (and much-needed) aid to understanding & using NCS Expert.

    • Simply extract the RAR file to something like C:\NCSDUMMY.

    • The PFL file is a profile used later by NCSEXPERT.

    • The included PDF is a guide on reprogramming, not installing, and it is definitely worth reviewing multiple times.

    • This NCS for Dummies installation provides a detailed description of how NCS Expert works.

    • It contains step by step guides for reading and writing to modules.

    • It tells you how to make a backup of one's starting point, in case a coding change has unintended results.

    • It reads NCS Expert input and output files with translations of many, although not all, of the hundreds of parameters from German to English.

    • With these translations, one has a reasonable chance of success when trying to change (i.e. code) an option.

    [*]3rd EasyDIS 1.0 (which is DIS v44) and the READTHISFIRST document from DavidMC

    • Download 1: http://quick99si2.ho....se-44-v1.0.rar (240MB)

    • Download 2: http://quick99si2.ho....4_programs.rar (758MB)

    • How-to 1: http://quick99si3.ho....THIS_FIRST.pdf (125KB)

    • How-to 2: http://quick99si3.ho...._interface.mht (1.7MB) (bottom half for this step)

    • How-to 3: http://forums.bimmer.....php?t=1297683 by Randomy (2.5MB)

    • How-to 4: http://quick99si3.ho....tion_Check.pdf (2.1MB)

    • Notes: There are a few functions that will need to be performed from within the DIS virtual machine Administration menu.
      • These include changing the translator to and from FISTER (ADS) or SOFTING (OBD) to correspond with your interface; performing the APITEST to verify functionality, configuring the running processis; and shutting down DIS.

      • To do this, click the Administration button in the bottom right; select "Calibrating Touch Shield"; and enter 12345 as the password.

      • VM should be set to "not run"; and the others should be set to "run."

      • The "Installation_Check" PDF can be used to ensure that your entire configuration works.

      • The toughest part is probably having the virtual machine properly networked to your Windows box with EDIABAS.

      • Always run IFHSrv32.exe before starting DIS; in fact, it wouldn't hurt to have IFHSrv32.exe autostart with Windows.

      [*]There is only one version of EasyDIS, which is EasyDIS 1.0 (more properly called "EasyDIS 1.0 based on DIS v44 and GT1").

      [*]EasyDIS is a hacked version of DIS v44 that was modified to make installation and configuration in the UNIX virtual machine easier.

      [*]DIS v44 was the dealer software for the E39 era & is the most useful software you can install.

      [*]However, DIS runs on UNIX. Installation is difficult for most since one must set up to run DIS inside a UNIX virtual machine (via VMWare)

      [*]EasyDIS diagnostics are excellent & the software is in English.

      [*]EasyDIS does coding (e.g., the automatic door locking at 5mph in the General Module) and programming.

      [*]EasyDIS exercises components & resets service intervals.

      [*]All the Car & Key Programming options available in North America can be changed.

    • New modules can be installed & retrofitted.

    • Note: Do not install any later DIS than v44; DIS v45 to v57 are a step backward from DIS v44 because DIS became diagnostic only (Progman was added for coding/programming & confusingly has lower version numbers than DIS)

    • Read the Randomly: How to install GT1\EasyDIS v44 step-by-step in the Bimmerforums Diagnostic Software forum ... The first post there is decently helpful as an overview, but, according to Quick99Si, it is outdated and lacking key details.
      • For example, it doesn't say how to perform apitest in easydis; nor how to change the translator from softing (obd) to fister (ads); nor does it say that you need to exit DIS by shutting it down first (using the DIS administrator button, then calibrate the touch screen, then enter 12345 for a password, & then 0 to shutdown or other #'s to perform the apitest/translator/restart ediabas).

[*]Download any desired optional software

  • 4th Progman v32
    • Progman has more user friendly interface for coding & programming than EasyDIS provides.

    • But Progman has no more functionality than EasyDIS does.

    • Progman does not have any diagnostics; its sole purpose is programming and coding.

    • Progman will, for example, code the automatic door lock feature at 5mph in the General Module.

    • Progman runs under UNIX (so most people run it on Windows using VMware UNIX emulation).

    • Confusingly, Progman version numbers started around v20 or so (superseding DIS v44).

    • The currently available Progman version "in the wild" (i.e., outside BMW dealershipsicon1.png) is v32.

    • There are those who say Program isn't worth the installation & learning trouble over EasyDIS.

    • Note: Progman calls for the creation of another VMware virtual machine plus a whopping 80GB of virtual space. It needs another image mounted to CD so it can install itself, but the instructions here call to use VMWare for mounting instead of Daemon Tools.

    [*]5th INPA 5.0.2 update

    • INPA 5.0.2 update (500MB): http://quick99si3.ho....02_Updated.rar

    • Warning: It is unknown as yet whether this upgrade will work with the E39 (needs to be tested & reported back by someone).

    • This probably isn't worth the risk & effort to install.

[*]Run your first coding experiment

  • PLEASE IMPROVE!!! (help the team!)
    • Change the 5 MPH automatic door locking feature of the E39


    • Quote: For when you start looking around with NCS Expert.
      The auto door locking is controlled by the General Module.
      It looks to me as though this keyword is the trick (detail extracted from NCS Expert for Dummies output file for my car)
      VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H AUTOMATICALLY LOCK VEHICLE WHEN EXCEEDING A CERTAIN SPEED (SEE [VERRIEGELUNGSSCHWELLE])
      nicht_aktiv not active
      * aktiv active

[*]Run your first diagnostic experiment

  • PLEASE IMPROVE!!! (help the team!)
    • Test the ABS control module & wheel speed sensors

-----

ORGANIZATION: (please correct as needed!)

  • Emulation Software:
    • VMware used for UNIX virtual-machine mounting when installing DIS/GT1 for the first time, and then again for VM-mounting the Progman hacked ISO.
    • Daemon Tools Lite used for virutal CDROM/DVD mounting of the ISO & NRG images downloaded of the BMW diagnostic software.

    [*]Factory Software:

    • INPA (the typical downloaded RAR file also installs the EDIABAS API, NCSExpert, WinKFP, & Tool32)
    • NCS Expert (aka NCS)
    • NFS
    • ToolSet32
    • WinKFP

    [*]Factory Servicesicon1.png:

    [*]Dealer Software:

    • DIS v44 (the dealer software of the E39 era)
    • DISplus
    • Progman
    • ISIS (BMW software control system)
    • ISTA/D (the current dealer level software)
    • ISTA/P (the current dealer level software)

    [*]Dealer Hardware:

    [*]Dealer Diagnostic Heads:

    [*]Aftermarket Software:

    [*]Aftermarket Hardware:

    • IBM T30 laptop (serial port, running Windows, with VMware UNIX emulation)

    [*]Hacked Software

    • Carsoft 6.5 SP1
    • EasyDIS v44 (this is the same as DIS except it was hacked to be easier to install)

    [*]Hacker Hardware

    • CAS3mileage correction tool

    [*]DIY Hardware:

    • Actron
    • AutoXray EZScan
    • MaxiScan
    • PEAKE
    • SR-300

    [*]Professional Hardware/Software:

-----

DEFINITIONS: (please correct as needed!)

Note: Each tool is roughly categorized as:

- Factory === Tools written by and for the BMW factory

- Dealer === Tools used by the dealer (supplied by the Factory)

- Professional === Tools used by professional mechanics (often > $1,000)

- Aftermarket === Tools intended for use by BMW aficionados (e.g., >$500 Carsoft Ultimate Home Edition)

- DIY === Tools intended for use by BMW dilettantes (e.g., <$100 OBD scanners)

- Hacker === Modified versions of the above (often out of China, often in German, often freely downloaded with no support, often with no cables supplied)

- HW === Hardware- SW === Software

Let's ask each of us to please add and/or correct organization and/or definitions so that, at the end of this thread, we can finally summarize for the world, the relevant currently available 'things' & 'actions' for BMW diagnostic purposes.

ACTIONS:

  • Coding tools: MoDiC, GT1/DIS, GT1/DISplus, SSS/Progman, Easy-DIS (to v44), NCS, NCS Expert, INPA, Carsoft (v7.x & v8.x only), Launch X431, ?
  • Programming tools: MoDiC?, GT1/DIS?, SSS/Progman?, ?
  • Diagnostic tools: Easy-DIS versions after v44, P.A. Soft BMW Scanner, ?
  • Reset tools: Carsoft, Peake, ?
  • Scanning tools: Actron, MaxiScan, SR300, AutoXray EZScan, ?

ORGANIZATION:

  • Actions
    • Coding (verb): setting available options that the programming in a module will recognize & permit (e.g., the door autolock feature)
    • Programming (noun): the set of instructions stored in a module that give it functionality
    • Programming (verb): loading updated BMW firmware into a module
    • Reading: Reading error flags & diagnostic fault codes in a module & version and other information ?
    • Resetting: ? Clearing error flags in a module ? (is it the same as coding?)

    [*]Cables

    • BMW INPA / Ediabas K+DCAN USB Interface (~$120)
    • Chipsets:

    [*]Protocols:CAN, D-CAN, K-CAN, PT-CAN, EDIABAS, ?

    [*]Tools:

    • Factory: INPA, ISIS?, NCS, NFS, WinKFP?
    • Dealer: MoDiC, GT1/DIS, DISplus?, SSS/Progman, ISTA/D, ISTA/P
    • Hacker: EasyDIS, INPA, NCS_expert?, NCS_made_easy, ?
    • Professional: Autologic, Diagun, Genisys EVO, Launch's X431, SnapOn Solus, ?
    • Aftermarket:
      • BMW: Carsoft, Peake, P.A. Soft BMW Scanner, ?
      • OBDII: Actron, MaxiScan, SR300, AutoXray EZ-Scan, ?

NOTE: Do not assume anything in this post is accurate (yet!) as I don't know anything; but I'm trying to organize this for all, including for me!

http://www.bimmerfes...ad.php?t=564570

времени просто сейчас нет этим заняться, займусь как е39 куплю blush.png

Edited by Beka
Link to comment
Share on other sites

вы мне пожалуйста объясните - у вас катализатор полностью забит или как?

спрашиваю так как есть вариант когда каты не полностью забиты но ругается check engine так вторая лямбда после катов видит много со2 и ругается, лечится тем что можно поменять прошивку на евро2

а я не зна... чек енжин у меня бывает когда я со скоростью еду, ну например 150-160 он у меня высвечивается, потом на завтра как не бывало.

у меня когда газ даешь, машина медлительно трогается с места...

Link to comment
Share on other sites

BMW E39 diagnostic software DIY (INPA, EDIABAS, NCSExpert & easy, EasyDIS, Progman)

NOTE: Do not assume anything in this post is accurate (yet!) as I don't know anything; but I'm trying to organize this for all, including for me!

http://www.bimmerfes...ad.php?t=564570

времени просто сейчас нет этим заняться, займусь как е39 куплю blush.png

бу неди Бека? i got confused

qurbandi sene e39

Link to comment
Share on other sites

мотор собрали, все обошлось за 900 манат

380 головка

100 токарь (ин мне старую проверил, новую проверил и отшлифовал + расходы на такси)

200 моторист (протирки включена)

100 масло (7 л 5-40 ликвимолли + антифриз+таксии)

120 сальники мальники итп запчасти

Link to comment
Share on other sites

Такой вопрос если перепрошит на евро2 и безкатовый режим мне нужно будеть удалить каты или можно оставить их как растение? Ужасно не хочется отдавать деньги на б.у лямбды а так в гогроде 20-22л жрёт падла facepalm.gif

Link to comment
Share on other sites

Такой вопрос если перепрошит на евро2 и безкатовый режим мне нужно будеть удалить каты или можно оставить их как растение? Ужасно не хочется отдавать деньги на б.у лямбды а так в гогроде 20-22л жрёт падла facepalm.gif

Смысл оставлять каты... они только затрудняют выхлоп... :) А если не хочешь резать глушак, вскрой каты и удали только керамический фильтр. Но помни :) в нем есть золото , платина, иридий и еще пару грам драгоценного металла !

И откуда уверенность что расход из за лямбды ?

Link to comment
Share on other sites

мотор собрали, все обошлось за 900 манат

380 головка

100 токарь (ин мне старую проверил, новую проверил и отшлифовал + расходы на такси)

200 моторист (протирки включена)

100 масло (7 л 5-40 ликвимолли + антифриз+таксии)

120 сальники мальники итп запчасти

xeyirli olsun)
Link to comment
Share on other sites

Такой вопрос если перепрошит на евро2 и безкатовый режим мне нужно будеть удалить каты или можно оставить их как растение? Ужасно не хочется отдавать деньги на б.у лямбды а так в гогроде 20-22л жрёт падла facepalm.gif

katalizatorlari çıxarda bilərsən, amması var
Link to comment
Share on other sites

Смысл оставлять каты... они только затрудняют выхлоп... smile.png А если не хочешь резать глушак, вскрой каты и удали только керамический фильтр. Но помни smile.png в нем есть золото , платина, иридий и еще пару грам драгоценного металла !

И откуда уверенность что расход из за лямбды ?

По своёму опыту от прошлых тачек и опыту друзей у которых есть бмв. Думаю есть и другие неисправные моменты но пока что диагностика их не показывает остаётся тока не рабочие лямбды. Вот именно не хочу резать глушак.

Link to comment
Share on other sites

По своёму опыту от прошлых тачек и опыту друзей у которых есть бмв. Думаю есть и другие неисправные моменты но пока что диагностика их не показывает остаётся тока не рабочие лямбды. Вот именно не хочу резать глушак.

я поменял и еффект в студиу 16-17 примайом агресивном езде
Link to comment
Share on other sites

У моёго друга 523 97г. при его излишне агресивном вождении и в пробках его машина жрёт 12-13л. Не можете представить себе как я ему завидую smile.png

неможет быт))
Link to comment
Share on other sites

неможет быт))

Клянусь могу сфоткать. Сам несколько раз водил и я тоже не верил другие друьзя бимеровды тоже не верили и по этому решили сами испробовать))

Edited by Zeynalov.F.A
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Our picks

    • Из Хырдалана и Забрата массово бегут люди срочно выставляя на продажу свою недвижимость
      Резко возросло число объявлений о продаже жилья в Хырдалане.
        • Like
      • 26 replies
    • В Баку начинается строительство новой дороги
      С учетом перспективного развития города Баку Государственным агентством автомобильных дорог Азербайджана дается старт строительству новой автомобильной дороги от улицы Гасана Алиева до станции метро «Кероглу», параллельно проспекту Зии Буниядова.
      Об этом сообщили в госагентстве.
      Общая длина шестиполосной дороги составит 3896 метров с шириной полос 3,5 метра. На дороге будут построены четыре тоннеля и три подземных пешеходных перехода.
      В настоящее время от метро «Улдуз» в направлении улицы Алескера Гаибова ведутся работы по транспортировке тяжелой техники и оборудования на территорию.
      https://media.az/society/v-baku-nachinaetsya-stroitelstvo-novoj-dorogi
        • Haha
      • 35 replies
    • В Баку выставлена на продажу квартира по фантастической цене - ФОТО
      В Баку выставлена на продажу квартира по фантастической цене.
      Как сообщает Oxu.Az, соответствующая информация распространена на сайтах объявлений.
      Так, девятикомнатную квартиру площадью 555 кв.м предлагают покупателям за 12 млн манатов.
        В объявлении упоминается, что на указанном этаже расположена только одна квартира и соседей не будет.
      https://ru.oxu.az/society/866997
        • Upvote
        • Like
      • 97 replies
    • Где выгоднее отдыхать: в Азербайджане или за рубежом? - ОПРОС
      Baku TV провел опрос среди жителей столицы с целью узнать, где, по их мнению, выгодно отдыхать: в Азербайджане или за рубежом.
      Большинство участников опроса предпочло потратить деньги на отдых за границей.
      «Проживание в наших гостиницах обойдется в три раза дороже», - сказал один из опрошенных.
      Между тем сотрудники туристических компаний также отметили, что цены на отели за границей практически такие же, как у нас, а в некоторых случаях даже ниже.
      «Например, стоимость недельного тура на одного человека в Габалу начинается от 700 манатов. А тур на тот же период в Грузию обойдется от 500 манатов», - сказал один из них.
       
        • Like
      • 135 replies
    • Отомстил отцу за избиение матери: жуткие подробности убийства брата главы ИВ Лянкярана

      Долгое время подробности этого жуткого происшествия не разглашались ни во время следствия, ни в ходе судебного процесса. Судьи решили, что слушания должны проходить в закрытом режиме, без допуска СМИ.
      Однако Qafqazinfo удалось выяснить некоторые детали этой семейной трагедии. Согласно материала
        • Like
      • 35 replies
    • Депутат: Некоторых женщин убивают за то, что они не считают мужей главой семьи
      В последнее время в Азербайджане растет число женщин, убитых своими мужьями.
      По данным расследования Bizim.Media, за последние два месяца Генеральная прокуратура зарегистрировала около 10 фактов убийства женщин их супругами. Эта печальная статистика актуализирует вопрос о необходимости прохождения парами психологического анализа перед вступлением в брак.
      Между тем заместитель председателя комитета по правам человека Милли Меджлиса Таир Керимли в своем заявлении Bizim.Media отметил, что не испытывает оптимизма относительно идеи обязательного психологического анализа для пар перед свадьбой.
      «Прохождение медицинского осмотра перед браком обязательно, поскольку только так можно выявить скрытые заболевания. Но психологический анализ в Азербайджане не применяется, да и за рубежом такой широкой практики нет, и то лишь в добровольном порядке», - отметил депутат.
      Что касается женщин, убитых мужьями, Таир Керимли полагает, что это происходит из-за вопросов чести.
      «Одна из главных причин заключается в том, что некоторые дамы, прикрываясь гендерным равенством, создают образ сильной женщины и не считают мужей главой семьи, а некоторые и вовсе идут по плохому пути. То есть зачастую убийства женщин происходят из-за вопросов чести», - сказал он.
      Депутат призвал стремиться к построению чистого общества, чтобы никому даже в голову не приходило сворачивать на плохой путь.
      «В советское время тоже были случаи убийства женщин мужьями на почве ревности. В любом случае я не поддерживаю идею применения психологического анализа перед браком на законодательном уровне. Это будет своего рода унижением для пары: как будто мы проверяем, в своем ли они уме», - заключил Т.Керимли.
      https://media.az/society/deputat-nekotoryh-zhenshin-ubivayut-za-to-chto-oni-ne-schitayut-muzhej-glavoj-semi
        • Upvote
        • Like
      • 54 replies
    • В районе метро Гара Гараева продаётся объект под новостройкой
      В Низаминском районе,около станции метро Г.Гараева, под новостройкой на 1-м этаже (18/1) продается объект общей площадью 65 кв.м. Очень интенсивный пешеходный и автомобильный трафик. Имеются все условия, развитая инфраструктура, паркинг и т.д. Все документы в порядке, купчая на нежилое помещение.Оплата 1%.   Цена 550000  манат     0552522225
      • 0 replies
    • Можно ли использовать пенсионные накопления до выхода на пенсию?
      Пенсионный возраст в Азербайджане является предметом многочисленных дискуссий.
      Для мужчин он составляет 65 лет, для женщин – 63,5 года. Возрастной предел для женщин увеличивается на шесть месяцев каждый год, начиная с 1 июля 2017 года. В 2027-м возраст выхода на пенсию для мужчин и женщин будет одинаковым - 65 лет.
      Как долго гражданин может прожить после выхода на пенсию - никто не знает. Таким образом, накопленный за годы работы пенсионный капитал можно будет получать в лучшем случае 10-15 лет.
      Почему мы не можем использовать накопления раньше, чем выйдем на пенсию? Обязательно ли нам ждать 65 лет, чтобы воспользоваться своим правом?
      Подробнее об этом - в сюжете İTV:
      https://media.az/society/mozhno-li-ispolzovat-pensionnye-nakopleniya-do-vyhoda-na-pensiyu
        • Like
      • 54 replies
  • Recently Browsing   0 members, 0 guests

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...