Jump to content
  • Откройте аккаунт на Диспуте за 5 минут

    Продаете недвижимость, машину, телефон, одежду?  Тысячи  просмотров ежедневно на dispute.az  помогут вам. Бесплатная доска обьявлений.

Obyektiv Gerçəklik ?!


Recommended Posts

Hər dəfə  bu barədə  düşünəndə  yenidən dalana ( tupikə )  düşürəm ...  Nədir obyektiv reallıq ?  Ümumiyyətlə , obyektiv reallıq / gerçəklik  ifadəsi özü - özlüyündə relevantdırmı ?  Gerçəklik  nədir ? obyektivlik nədir ? İkisi bir yerdə nə deməkdir ? 

 

Gerçəklik  subyetkdən asılı olmayan varolandırsa , bəs subyekt nədir / kimdir ?   Həvəsi olanlar ,  buyurun ,  birlikdə düşünək !  Hər ehtimala qarşı  deyirəm ki,  əvvəlcədən bu suallara cavabım yoxdur ,  birgə düşünməklə  , opponentlik etməklə bəlkə "obyektiv"  cavab tapa bildik ))

 

 

ec7465.jpg

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

Neo-nun yaşıl rəqəmli siluetini gördüm, lap həyəcanlandım smile.png.

 

Bəlkə də bizə elə gəlir ki, gerçəklik subyektdən asılı olmayaraq mövcuddur. Bunun fəlsəfədə bir sübutu varmı?

 

Fəlsəfə və  "sübut"   müxtəlif sahələrdir ))  Amma, belə  subyektiv idealizm  cərəyanı , xüsusilə də ən qatı və ifrat forması olan solipsizm  məktəbi var .

Link to comment
Share on other sites

Mənə elə gəlir ki obyektiv reallıq, özü qeyri obyektiv məntiqə əsaslanır. Bizim üçün obiyektiv olan reallıq, hər reallıqa və hər obyektivliyə şamil etməy olmaz. Kimsə çıxıb deyəcəy ki bu reallıq obyektiv deyil. Əgər zaman süzgəcinə bıraxsaq, obyektiv reallıq yoxdu.

Gerçəklik özü dəyişkən anlayışdı. Reallıq da baxır kimin üçün, haradan. Misal üçün, axşam 10-nəfər yatdı və yuxu gördülər. Hamı yuxu gördü, reallıq var, obyektivliy yox. Mən də sənnən fikirləşirdim, obyektivlik var reallıq yoxdu. Çünki fikirləşirdim, artıq keçmiş, qeyri müəyyən və artıq real olmayan obyektivliydi.

Link to comment
Share on other sites

Mənə elə gəlir ki obyektiv reallıq, özü qeyri obyektiv məntiqə əsaslanır. Bizim üçün obiyektiv olan reallıq, hər reallıqa və hər obyektivliyə şamil etməy olmaz. Kimsə çıxıb deyəcəy ki bu reallıq obyektiv deyil. Əgər zaman süzgəcinə bıraxsaq, obyektiv reallıq yoxdu.

Gerçəklik özü dəyişkən anlayışdı. Reallıq da baxır kimin üçün, haradan. Misal üçün, axşam 10-nəfər yatdı və yuxu gördülər. Hamı yuxu gördü, reallıq var, obyektivliy yox. Mən də sənnən fikirləşirdim, obyektivlik var reallıq yoxdu. Çünki fikirləşirdim, artıq keçmiş, qeyri müəyyən və artıq real olmayan obyektivliydi.

 

Bu fikrinlə tam razıyam  .  Bir tərəfdən obyektiv reallıq deyəndə , guya şüurumuzdan asılı  olmayan reallıq qəbul olunur.  Digər tərəfdən də bu verdikti qoyan da məhz  şüurumuzdur ))   Yəni ,sonda  şüurun iştirakı olmayan , şüurdan asılı  olmayan heç bir verdikt mümkün olmur , o cümlədən də "obyektiv gerçəklik"  haqqında da...

Link to comment
Share on other sites

Qoy olsun. Əgər şüurumuzdan asılı olmayan reallıq varsa, bu onun üçündü. Mənim ki şüurumnan asılı deyil. Ta ki asılı olana kimi qoy olsun. Asılı olannan sonra nəyin qəbul olunması bizdən asılıdı. Əslində belə olmalıdı. Əgər şüur bir mənalı olaraq bizim inkar və təsdiqliyimizlə işləsə biz roboto bənzəyərik. İdeal şəkildə şüur, düşüncə və fikirlərdən asılı olmalı deyil. Bəzən elə olur ki düşüncə və fikirlər də bizdən asılı olmayaraq formalaşır və hər hansısa bir hiss əmələ gəlir, "obyektiv gerçəklik"  belə də olmalıdı.

Link to comment
Share on other sites

Qoy olsun. Əgər şüurumuzdan asılı olmayan reallıq varsa, bu onun üçündü. Mənim ki şüurumnan asılı deyil. Ta ki asılı olana kimi qoy olsun. Asılı olannan sonra nəyin qəbul olunması bizdən asılıdı. Əslində belə olmalıdı. Əgər şüur bir mənalı olaraq bizim inkar və təsdiqliyimizlə işləsə biz roboto bənzəyərik. İdeal şəkildə şüur, düşüncə və fikirlərdən asılı olmalı deyil. Bəzən elə olur ki düşüncə və fikirlər də bizdən asılı olmayaraq formalaşır və hər hansısa bir hiss əmələ gəlir, "obyektiv gerçəklik"  belə də olmalıdı.

 

Axı mənim üçün "obyektiv gerçəklik"  şüurumun  vasitəsilə dərk etdiyim "gerçəklikdir"  .  Şüur olmasa  bu "gerçəkliyin"   -  "obyektiv gerçəklik" olmasını kim  müəəyən edəcək.  Təsəvvür et ki,  (  çətin də olsa ) birdən anı  olaraq bütün şüurlu məxluqlar şüurunu itirir ))   Onda "obyektiv gerçəklik"   nə  ola bilər ?  Ümumiyyətlə , "obyektiv gerçəklik"  hansı mənanı kəsb edər və kimin üçün ?

Link to comment
Share on other sites

Obiyektiv olaraq təbiət var? Var. Onun mənası 10.000 illərdi ki necə var elə qalıb. İnsan üçün mənalar və məntiqlər müxtəliflik kəsb edir. Yalnız insan üçün. Şüur itə bilməz. Elə bir insane yoxdu ki onun şüuru olmasın, ağıl, düşüncə və şüur başqa şeylərdi. Şüur informatsiyadı. Bax sənin monitorun və ətrafında olan hər bir əşya, şüuruvun elementləridi. Əgər bu elementıər olmasa, yəni info olmasa, sənin şüurun olmaz. Əgər hər şey itsə, bir ağ kağız kimi, boşluq və sən olsan, onda şüur da tədricən itəcəy və yox olacaqsan, məna kəsb edən bir şey olmayacaq. Diqqətli ol məna kəsb edən bir şey olmayacaq. Nə qədər ki təbiət var, şüur da var.

 

Sənə kim dedi ki, sən şüurun vasitəsi ilə gerçəkliyi hiss edirsən? Bəs onda sənin gerçək olmayan obyektiv fantaziyalarıvı necə dərk edirsən. Biri birinə zidd olan anlayışlar ortaya çıxır. Əslində şüurun nə olduğu və olduğu, hələ də insanlara, ən əsası elim adamlarına, tam məlum deyil.

Link to comment
Share on other sites

 Biri birinə zidd olan anlayışlar ortaya çıxır. Əslində şüurun nə olduğu və olduğu, hələ də insanlara, ən əsası elim adamlarına, tam məlum deyil.

 

Məsələ də elə bundan ibarətdir ki, şüurun dəqiq nə olduğunu bilmədən ,  guya "şüurumuzdan"  asılı  olmayan "obyektiv gerçəklik"  qəbul olunub.  Bəs onda belə çıxmırmı ki,  dəqiq nə olduğunu bilmədiyimiz "şüurdan"  asılılığını inkar etdiiyimz bu "obyektiv gerçəkliyin"  özünün nə olduğu  də  sual altındadır ? 

Link to comment
Share on other sites

Məsələ də elə bundan ibarətdir ki, şüurun dəqiq nə olduğunu bilmədən ,  guya "şüurumuzdan"  asılı  olmayan "obyektiv gerçəklik"  qəbul olunub.  Bəs onda belə çıxmırmı ki,  dəqiq nə olduğunu bilmədiyimiz "şüurdan"  asılılığını inkar etdiiyimz bu "obyektiv gerçəkliyin"  özünün nə olduğu  də  sual altındadır ? 

 

Çox şeylərin sual altında olması məlum məsələdi. Özün fikir ver, bu günə kimi milyardlarnan insanlar gəlib, gedib bu dünyadan. Onların arasında çox ağıllı, dahi, qeyri adi gücə malik olan insanlar olub. Hələ də çox şeyin cavabı tapılmayıb. İndi hal hazırda 10 milyartdan çox insan var, təsəvvür et bu 10 milyard beyin, şüur və düşüncə o suallara cavab tapa bilmir. Nəyə görə? Real fantastikaya uyğun obyektiv düşüncələrin olmasına baxmayaraq, biz hələ ki ibtidai dövr vəziyyətindəyik. Sadəcə bər bəzəylərimiz artıb. Hərdən insanı taomaqa çalışıram, insan nədi? Bu cisimdə və bu cisimsiz? Deməy olar ki düşüncəli bir hiss di ki bu cismi idarə edir. Bizim düşüncə və şüurumuzdan kənar və ondan asılı olmadan da bu cisim idarə olunur. Obyektiv reallıq demək olar.

Link to comment
Share on other sites

Çox şeylərin sual altında olması məlum məsələdi. Özün fikir ver, bu günə kimi milyardlarnan insanlar gəlib, gedib bu dünyadan. Onların arasında çox ağıllı, dahi, qeyri adi gücə malik olan insanlar olub. Hələ də çox şeyin cavabı tapılmayıb. İndi hal hazırda 10 milyartdan çox insan var, təsəvvür et bu 10 milyard beyin, şüur və düşüncə o suallara cavab tapa bilmir. Nəyə görə? Real fantastikaya uyğun obyektiv düşüncələrin olmasına baxmayaraq, biz hələ ki ibtidai dövr vəziyyətindəyik. Sadəcə bər bəzəylərimiz artıb. Hərdən insanı taomaqa çalışıram, insan nədi? Bu cisimdə və bu cisimsiz? Deməy olar ki düşüncəli bir hiss di ki bu cismi idarə edir. Bizim düşüncə və şüurumuzdan kənar və ondan asılı olmadan da bu cisim idarə olunur. Obyektiv reallıq demək olar.

 

Biz ətrafı  zaman /  məkan çərçivəsində qavrayırıq .  Elə buna görə də bu ətraf / aləm  "obyektiv reallıq"  kimi  qəbul olunur.  Amma. nəzərə alsaq ki,  zaman / məkan özü şüurun mövcudluq şərtidir   və  yalnız  və yalnız bunun üçündür ,  onda  yenə də "obyektiv reallıq"  adlı  şey əriyib yox olur.   Zamansız və məkansız obyektiv reallıq yoxdur.  Bu iki  anlayış  obyektiv reallığın varolmasının  şərtidir.  Bunlar da  ( zaman /məkan ) şüurun istehsalı və həm də mövcudluq şərtidir.  Deməli , yenə qapalı dövrə yaranır.   "Obyektiv gerçəklik"  mövcuddur ona görə ki şüur mövcuddur ,  şüur mövcuddur ona görə ki . "obyektiv gerçəklik"  mövcuddur .   Ayrılıqda isə  hər  ikisinin mövcudlluğu  şübhə altındadır .  Tupik ))

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

Hər dəfə  bu barədə  düşünəndə  yenidən dalana ( tupikə )  düşürəm ...  Nədir obyektiv reallıq ?  Ümumiyyətlə , obyektiv reallıq / gerçəklik  ifadəsi özü - özlüyündə relevantdırmı ?  Gerçəklik  nədir ? obyektivlik nədir ? İkisi bir yerdə nə deməkdir ? 

 

Gerçəklik  subyetkdən asılı olmayan varolandırsa , bəs subyekt nədir / kimdir ?   

Cox gözəl mövzudur Sunyata, 

 

Obyektiv reallıq, adından göründüyü kimi, heç bir subyektdən asılı olmayaraq mövcud olan reallıqdır. Bu bir növ bizi əhatə edən real olanları bizim şüurumuzda inikas edən reallıqdır. Bu o reallıqdır ki, burada subyekt anlayışına ehtiyac yoxdur. Çünki, hamıya şübhəsiz bəllidir. 

 

Subyekt isə, yəni bizim mövzuda biz, bu reallığı ətrafdan müşahidə edənlərik, biz sadəcə olaraq müşahidə edirik, lakin o reallıq bizim müşahidələrimizdən asılı olmayaraq mövcuddur. 

 

Amma burada bir məqam var, biz həmçinin bilirik ki, digər canlıların bir coxu obyektiv reallığı başqa formada dərk edir., itlər reallığl ancaq əhatə olunğu mühitlə və instinktləri ilə, su heyvanları öz ətrafə ilə və.s Burada subyektdən asılı olaraq obyektiv reallıq dəyişmir, dəyişən ancaq ona dərk etmə səviyyəsidir. Yəni hər bir canlı öz ağıl səviyyəsinə görə dərk edir. Bizim dərkimiz isə onlardan daha uzaq və genişdir. Amma bu heç də obyektiv reallığı bununla məhtudlaşdırmır., cox güman ki, bu reallığın başqa bizim şüurumuzdan daha yüksək mərhələləri də vardır. 

Edited by plotophyte
Link to comment
Share on other sites

 

Amma burada bir məqam var, biz həmçinin bilirik ki, digər canlıların bir coxu obyektiv reallığı başqa formada dərk edir., itlər reallığl ancaq əhatə olunğu mühitlə və instinktləri ilə, su heyvanları öz ətrafə ilə və.s Burada subyektdən asılı olaraq obyektiv reallıq dəyişmir, dəyişən ancaq ona dərk etmə səviyyəsidir. Yəni hər bir canlı öz ağıl səviyyəsinə görə dərk edir. Bizim dərkimiz isə onlardan daha uzaq və genişdir. Amma bu heç də obyektiv reallığı bununla məhtudlaşdırmır., cox güman ki, bu reallığın başqa bizim şüurumuzdan daha yüksək mərhələləri də vardır. 

 

Plotophyte , postunuzun  bu ayırdığım hissəsi haqqında gəlin daha geniş danışaq.  Baxın , bu yazdıqlarınızla ümumiyyətlə razıyam.   Həqiqətən canlılar , mikroorqanizmlər  hərəsi öz növbəsində  "obyektiv reallığı"   bacardığı kimi "qavrayır" .  Sizin də qeyd etdiyiniz kimi , insan da bu siyahidə müəyyən yer tutur.  Başqa sözlə  ,  ətraf aləm /  gerçəklik /  reallıq deyilən  şey nisbidir.  Eyni  şəkili  rezolyusiyasından asılı olaraq pixellərdən tutmuş   hiisələrə və nəhayət tam olaraq da görmək olar.  Bəs  əslində nə var onu heç kim bilmir.   Misallarınızın məntiqi davamı olaraq ,  demək olar ki,  insan gözü ilə və mikroskopla gördüyümüz eyni şey olsa da  müxtəlif "obyektiv gerçəklik"   təəssüratı yaradır.  Təsəvvür edin ki,  insan rentgen və ya mikroskop səviyyəsində  görmək imkanına malikdir və yaxud səs  dalğalarının diapazonu  ultra genişlənib və s və s.  Onda "obyektiv gerçəklik"  necə olardı ?   Təbii ki, tamam başqa bir görüş , səhnə ,  təsvir  yaranardı.   İndi təsəvvür edin ki, hələ icad olunmamaış apparatlar və texnologiya gələcəkdə bu  "ob.gerç.-  yi "  tamam başqa formaya / səviyyəyə də keçirə bilər və bu səviyyələr  özü də sonsuzdur.  Hər mərhələdə "obyektiv gerçəklik"  yoxdur . Çünki  hər mərhələdəki "ob.gerç"  məhz bizim şüurumuz və apparatların verdiyi imkandan asılıdır.  Bu prosesin sonsuz olmasını da nəzərə alsaq deyə bilmərikmi ki, "obyektiv gerçəklik"  yoxdur ?  O , yalnız insan təfəkkürünün məhsuludur  ?

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

Bu prosesin sonsuz olmasını da nəzərə alsaq deyə bilmərikmi ki, "obyektiv gerçəklik"  yoxdur ?  O , yalnız insan təfəkkürünün məhsuludur  ?

Sunyata, Obyektiv gerçəklik  bizdən asılı olmayaraq mövcud olan gerçəklikdir. Məhz bu səbəbdən o obyektiv sayılır. Ola bilər ki, bizim şüurumuz görmə ətrafı qəbul etmə xüsusiyyətlərimiz məhtuddur hər bir canlıda da fərqlidir, amma bu heç də obyektiv gerçəkliyin olmamasına əsas vermir.

Məsəl üçün biz bilirik, ki biz yer planetində yaşayırıq, Ay isə yerin sputnikidir. Biz olmasaq da yer olacaq ay  fırlanmağına davam edəcək. Daha geniş mənada kainatı və bizi əhatə edənləri qismən dərk edirik. Ola bilər ki, onu görmədə hansısa məhtudiyyətimiz var. Amma gerçəkliyin mövcud olmağına heç bir şübhə yoxdur. Sadəcə olaraq hər birimiz üçün təzahüründə fərq vardır. 

 

Nəticədə obyektiv gerçəklik bizim şüurumuzdan asılı olmayaraq mövcud olan gerçəklikdir, onun təzahürünü isə hər bir canlı öz imkanlarından asılı olaraq görür.  Güman etsək ki, dünyada yaradan qüvvə mövcuddur, onda o daha fərqli yəni mövcudluğu proqram şəklində bütün qanunları və nizam-intizamla görür. Lakin biz o şəkildə görə bilmirik. 

 

Obyektiv gerçəklikdən fərqli Subyektiv gerçəklik isə  bizim şüurumuzun uydurduğu ancaq şüurdan asılı olan gerçəklikdir, məsəl üçün bəzi insanlar fikirləşir ki, onları mələk və cinlər əhatə edir. Hətta bəziləri onlarla danışır, bu artıq həmin insana aid olan subyektiv gerçəklikdir. Başqaları üçün isə real deyil, şizofreniya da sayıla bilər.  

Link to comment
Share on other sites

Sunyata, Obyektiv gerçəklik  bizdən asılı olmayaraq mövcud olan gerçəklikdir. Məhz bu səbəbdən o obyektiv sayılır. Ola bilər ki, bizim şüurumuz görmə ətrafı qəbul etmə xüsusiyyətlərimiz məhtuddur hər bir canlıda da fərqlidir, amma bu heç də obyektiv gerçəkliyin olmamasına əsas vermir.

Məsəl üçün biz bilirik, ki biz yer planetində yaşayırıq, Ay isə yerin sputnikidir. Biz olmasaq da yer olacaq ay  fırlanmağına davam edəcək. Daha geniş mənada kainatı və bizi əhatə edənləri qismən dərk edirik. Ola bilər ki, onu görmədə hansısa məhtudiyyətimiz var. Amma gerçəkliyin mövcud olmağına heç bir şübhə yoxdur. Sadəcə olaraq hər birimiz üçün təzahüründə fərq vardır. 

 

Nəticədə obyektiv gerçəklik bizim şüurumuzdan asılı olmayaraq mövcud olan gerçəklikdir, onun təzahürünü isə hər bir canlı öz imkanlarından asılı olaraq görür.  Güman etsək ki, dünyada yaradan qüvvə mövcuddur, onda o daha fərqli yəni mövcudluğu proqram şəklində bütün qanunları və nizam-intizamla görür. Lakin biz o şəkildə görə bilmirik. 

 

Obyektiv gerçəklikdən fərqli Subyektiv gerçəklik isə  bizim şüurumuzun uydurduğu ancaq şüurdan asılı olan gerçəklikdir, məsəl üçün bəzi insanlar fikirləşir ki, onları mələk və cinlər əhatə edir. Hətta bəziləri onlarla danışır, bu artıq həmin insana aid olan subyektiv gerçəklikdir. Başqaları üçün isə real deyil, şizofreniya da sayıla bilər.  

 

Plotophyte ,  gerçəkliyin şüurumuzdan "asılı olmaması" haqqında   yuxarıda yazdım.  Hər  şüur / qavrama səviyyəsinə uyğun  bir "obyektiv gerçəkliyin mövcudluğu"   özü özlüyündə artıq bu  gerçəkliyin şüurumuzdan asılılığının göstəricisidir.  Yaxud , dedyiniz kmii , obyektiv gerçəkliyin şüurumuza uyğun təzahürüdür.  Yenə şüurumuza uyğun ))   Bəs şüurumuzdan asılı olmayan gerçəklik hansıdır.  Necə əmin olmaq olar ki ,  o mövcuddur ? 

 

İnsan "obyektiv gerçəkliyi"   şübhəsiz filansız məncə  aşağıdakı səbəbə görə qəbul edir.    Məsələn , mən və siz təbiət qoynunda dayanıb uzaqdan başı qarlı dağa , ətrafda  olan yaşıl  meşəyə , büllur suyu olan çaya baxırıq.  Təxminən eyni  şey görürük . Bu barədə söhbət də edirik .  Sonra mən bu təbiət mənzərəsindən məst olub , yıxılıb yatıram  ))  Siz isə mənim yatdığımı görsəniz də  , təbiət mənzərəsinə  doymadan tamaşa edirsiniz . Bu vaxt siz əminsiniz ki , mənim indi görmədiyim şeyləri (  yatmışam axı )) ) görməyə davam edirsiniz .  Bax buna adətən , "obyektiv gerçəklik"  deyirik.   Niyə ? Çünki ,  mənim şüurumdan asılı  deyil . Çünki mən yatmışam , amma siz bunları seyr etməyə davam edirsiniz ...  Bəs  siz bunu necə seyr edirsiniz ?  Şüurun iştirakı olmadan ?  Əlbəttə ki , yox . Siz bu mənzərəni şüurlu surətdə qavrayırsınız..  Yenə də köhnə sual ortaya gəlir . Bəs hanı  şüurdan asılı olmayan gerçəklik ?

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

 Bəs şüurumuzdan asılı olmayan gerçəklik hansıdır.  Necə əmin olmaq olar ki ,  o mövcuddur ? 

Sunyata, Sizin bu mövzuya yanaşmanızda iki sual meydana çıxır, obyektiv gerçəkliyin mövcud olub olmaması, şüurdan asılı olub olmaması. 

 

Təbii ki, şüurdan asılı olan gerçəklik apriori obyektiv sayıla bilməz. Bu məsələyə bir qədər sadə yanaşsaq obyektiv nədir ? heç nədən asılı olmayan müsəqil, gerçəklik isə bizi əhatə edən və real olanlardır. Ən sadə predmetdən başlayaq, məsəl üçün biz bilirik ki, bizi atmosfer və litosfer qatı əhatə edir, bu reallıqdır gerçəkdir. biz bunu hər yerdə görürük. Biz olmasaq belə şüurumuz olmasa belə atmosfer qatı olacaq. Hətta yer üzərində şüurlu canlı qalmasa da bu qat olacaq, sadəcə bunu bilən olmayacaq. Bu heç də obyektiv gerçəkliyi dəyişməyəcək, yer hər zaman atmosferlə əhatə olunacaq, demək bu gerçəkliyin bizim şüurla əlaqəsi yoxdur. O mövcuddur, biz isə onun mövcudluğunu sadəcə olaraq bilirik.  Müəyyən gerçəkliklər də ola bilər ki, bilmirik o gerçəkliklər isə yenə də mövcud ola bilər sadəcə bizim üçün bilmədiyimiz üçün mövcud olmaz. Amma bizim bildiklərimiz dəyişməz və bizim şüurdan asılı olmaz. 

Link to comment
Share on other sites

Sunyata, Sizin bu mövzuya yanaşmanızda iki sual meydana çıxır, obyektiv gerçəkliyin mövcud olub olmaması, şüurdan asılı olub olmaması. 

 

 

 

Tamamilə doğrudur.  Məhz bunları nəzərdə tuturam.

 

 

Təbii ki, şüurdan asılı olan gerçəklik apriori obyektiv sayıla bilməz. Bu məsələyə bir qədər sadə yanaşsaq obyektiv nədir ? heç nədən asılı olmayan müsəqil, gerçəklik isə bizi əhatə edən və real olanlardır. Ən sadə predmetdən başlayaq, məsəl üçün biz bilirik ki, bizi atmosfer və litosfer qatı əhatə edir, bu reallıqdır gerçəkdir. biz bunu hər yerdə görürük. Biz olmasaq belə şüurumuz olmasa belə atmosfer qatı olacaq. Hətta yer üzərində şüurlu canlı qalmasa da bu qat olacaq, sadəcə bunu bilən olmayacaq. Bu heç də obyektiv gerçəkliyi dəyişməyəcək, yer hər zaman atmosferlə əhatə olunacaq, demək bu gerçəkliyin bizim şüurla əlaqəsi yoxdur. O mövcuddur, biz isə onun mövcudluğunu sadəcə olaraq bilirik. Müəyyən gerçəkliklər də ola bilər ki, bilmirik o gerçəkliklər isə yenə də mövcud ola bilər sadəcə bizim üçün bilmədiyimiz üçün mövcud olmaz. Amma bizim bildiklərimiz dəyişməz və bizim şüurdan asılı olmaz.

 

Plotophyte ,  gəlin  , bütün variantları açıq hesab edək . Qaraladığım yer yalnız qəbul olunmuş  tezislərdir.  Bəs buna əminlik  100 % lidir? Mən sizə həqiqətən də deyə bilərəm ki, məndə  əminlik yoxdur.  Mən düşünmürəm ki , mən olmasam siz  həmin gerçəkliyi ( litosfer , atmosfer və s. )  görməyəcəksiniz , hiss etməyəcəksiniz  və ya dərk etməyəcəksiniz.   Amma , bizim sizinlə ortaq keyfiyyətlərimiz  təkcə eyni  canlı  növünə aid olmağımızda deyil .  Həm də demək olar ki ,  eyni şüura sahib olmağımızdır.  Yəni , əslində  bəlkə də oxşarlıqdan əlavə  həm də şüurumuzun 99 %  -  ortaqdır . Bu ortaqlıq bütün insan növünə aid ola bilən ortaqlıq ola bilər.  Ona görə də siz   ətrafınızda adamların  ölümümnə / fiziki məhvinə baxmayaraq   , "gerçəkliyi" qavramağa davam  edirsiniz . Bu ortaq şüur sizə  ətrafı gerçəklik kimi qavramağa xidmət edir.   Yəni , standart , ortaq insan şüuru olmasaydı sizdə  gerçəklik haqqında belə  əmin və stabil fikir yaranmazdı.   Hər halda bu da ümumi qəbul olunmuş   obyekt / subyekt probleminə fərqli baxışdır.   Bunları sübut etmək  çətindir və ya mümkün deyil. 

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

Hər halda bu da ümumi qəbul olunmuş   obyekt / subyekt probleminə fərqli baxışdır.   Bunları sübut etmək  çətindir və ya mümkün deyil. 

Məncə sizin bu mövzuya münasibətiniz daha fərqlidir, sadəcə olaraq reallığın bizim onu qəbul etdiyimiz kimi olmağına şübhə edirsiniz. Yəni fikirlşirsiniz bəlkə bu reallıq bizim gördüyümüz və hiss etdiyimizdən fərqlidir. Ancaq hissiyyat orqanlarımızdan qavramağımızdan asılı olaraq bu formada görünür.  Əlbətdə ki, bu belədir, bizi əhatə edənlər hamısı mövcuddur, ancaq onların forması və görüntüsü hər bir canlı üçün subyektivdir. Yəni, biz öz imkanlarımız çərçivəsində hər bir şeyi görürük və qəbul edirik. Təbii ki, bəzi şeylərdə illuziyalar var., sanki gözümüzə bir pərdə atılıb.  amma yenə də reallıq dəyişməzdir. 

Edited by plotophyte
Link to comment
Share on other sites

Məncə sizin bu mövzuya münasibətiniz daha fərqlidir, sadəcə olaraq reallığın bizim onu qəbul etdiyimiz kimi olmağına şübhə edirsiniz. Yəni fikirlşirsiniz bəlkə bu reallıq bizim gördüyümüz və hiss etdiyimizdən fərqlidir. Ancaq hissiyyat orqanlarımızdan qavramağımızdan asılı olaraq bu formada görünür.  Əlbətdə ki, bu belədir, bizi əhatə edənlər hamısı mövcuddur, ancaq onların forması və görüntüsü hər bir canlı üçün subyektivdir. Yəni, biz öz imkanlarımız çərçivəsində hər bir şeyi görürük və qəbul edirik. Təbii ki, bəzi şeylərdə illuziyalar var., sanki gözümüzə bir pərdə atılıb.  amma yenə də reallıq dəyişməzdir. 

 

Beləliklə , subyektiv idrakı  ( canlılar arasında, hətta eyni növdən olan canlılar arasında belə )   qəbul edirsiniz .   Yəni, başqa sözlə  hind dini fəlsəfəsində olan "Maya örtüyünü" ))  

 

İndi  qalır yalnız  "kiçik"  bir problem )) Bu örtüyün altında olan həqiqi gerçəklik və reallıq  nədir və ümumiyyətlə varmı ? 

 

Burada  iki  mövqe ola bilər . 

1. Gerçəklik -  bizim onu tam və dolğun qavramağa imkanımız olmasa da mövcuddur.

2. "Gerçəklik"  - bizim , insan ( bəlkə də canlıların hamısının )   növünün   ortaq şüurumuzun məhsuludur.  Əslində isə  gerçəklik yalnız bizim şüurumuzdur.   

 

Mənim üçün hər iki versiya açıqdır və  hər iki izah prinsip etibarilə məğbuldur.

Link to comment
Share on other sites

Beləliklə , subyektiv idrakı ( canlılar arasında, hətta eyni növdən olan canlılar arasında belə ) qəbul edirsiniz . Yəni, başqa sözlə hind dini fəlsəfəsində olan "Maya örtüyünü" ))

İndi qalır yalnız "kiçik" bir problem )) Bu örtüyün altında olan həqiqi gerçəklik və reallıq nədir və ümumiyyətlə varmı ?

Burada iki mövqe ola bilər .

1. Gerçəklik - bizim onu tam və dolğun qavramağa imkanımız olmasa da mövcuddur.

2. "Gerçəklik" - bizim , insan ( bəlkə də canlıların hamısının ) növünün ortaq şüurumuzun məhsuludur. Əslində isə gerçəklik yalnız bizim şüurumuzdur.

Mənim üçün hər iki versiya açıqdır və hər iki izah prinsip etibarilə məğbuldur.

Hec biri de eyani olaraq tesdiqlene bilecek bir sey deyil. Cunki oz shuurumuzdan kenara cixmaq imkanimiz yoxdur, men bilen. Yoxsa varmi?

Bu mesele mene "Hami rengleri eyni formadami qavrayir?" sualini xatirlatdi :)

Link to comment
Share on other sites

Bizim sehfimiz nededir? Biz obyektiv realliqi nelerese aid etmey istiyirik. Biz obyektiv realliqin bir hissesi olaraq onu parcalamqa caliwiriq ki megzini bawa duwe biley. Bizim duwuncemize qalsa her weye ad vermey lazimdi. Bu lazimdi? Biz lap bilsey ki ne nedi yene onnan o yana olan, ne nedi ni axtaracayiq be bele sonsuz suallar vermey olar. Izahi asan, derk edilmesi qeliz olan bir anlayiwdi.

Link to comment
Share on other sites

Hec biri de eyani olaraq tesdiqlene bilecek bir sey deyil. Cunki oz shuurumuzdan kenara cixmaq imkanimiz yoxdur, men bilen. Yoxsa varmi?

Bu mesele mene "Hami rengleri eyni formadami qavrayir?" sualini xatirlatdi smile.png

 

Şüurumuzdan kənarda "bizdən"  nə qalır  ?  Bu da  yaxşı sualdır . smile.png  

Link to comment
Share on other sites

Bizim sehfimiz nededir? Biz obyektiv realliqi nelerese aid etmey istiyirik. Biz obyektiv realliqin bir hissesi olaraq onu parcalamqa caliwiriq ki megzini bawa duwe biley. Bizim duwuncemize qalsa her weye ad vermey lazimdi. Bu lazimdi? Biz lap bilsey ki ne nedi yene onnan o yana olan, ne nedi ni axtaracayiq be bele sonsuz suallar vermey olar. Izahi asan, derk edilmesi qeliz olan bir anlayiwdi.

 

Belə başa düşdüm ki,  şüur və yerdə qalanın hamısını vəhdətdə olaraq obyektiv gerçəklik kimi qəbul edirsən.  Bəs onda niyə deyirlər ki ,  obyektiv gerçəklik şüurumuzdan asılı deyil? Bunu  iddia etməklə artıq  -  Obyektiv gerçəkliyi  şüurdan ayırırlar ...

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

Belə başa düşdüm ki,  şüur və yerdə qalanın hamısını vəhdətdə olaraq obyektiv gerçəklik kimi qəbul edirsən.  Bəs onda niyə deyirlər ki ,  obyektiv gerçəklik şüurumuzdan asılı deyil? Bunu  iddia etməklə artıq  -  Obyektiv gerçəkliyi  şüurdan ayırırlar ...

Sunyata, burada bir incə məqam var, obyektiv gerçəklik canlılar üçün subyektiv görünüşə malikdir, amma reallıq budur ki, o dəyişməz olaraq qalır və mövcuddur. Müqaisə üçün deyə bilərəm ki,  insanlar hər bir şeyə fərqli baxışa malikdirlər, kimin üçünsə dalğa qəşənq görsənə bilər digərlərinə isə bunu əksini görər. Bir cox qadınlar rəngləri daha yaxşı görür kişilərin bəziləri daltonikdir. Yəni hər şey bu baxımdan nisbidir, amma gerçəklik yenə də obyektiv olaraq qalır və dəyişməzdir. Ancaq onun dərki canlılar tərəfindən subyektiv formaya malikdir.  

Nəticədə gerçəklik yəni reallıq heç bir zaman bizim şüurumuzun məhsulu ola bilməz, çünki biz də bu gerçəkliyin tərkib hissəsiyik gördüklərimiz isə uydurma deyil, sadəcə bizdə olan imkanlar nəticəsində dərk ediləndir və yaxud edilməsi mümkün olanlardır. 

Edited by plotophyte
Link to comment
Share on other sites

Belə başa düşdüm ki, şüur və yerdə qalanın hamısını vəhdətdə olaraq obyektiv gerçəklik kimi qəbul edirsən. Bəs onda niyə deyirlər ki , obyektiv gerçəklik şüurumuzdan asılı deyil? Bunu iddia etməklə artıq - Obyektiv gerçəkliyi

şüurdan ayırırlar ...

Xer wey biri birinnen asilidi. Vehdeti duz bawa duwmusen.

Link to comment
Share on other sites

Eslinde, nezerde tutdugum sey de bu idi. Shuurumuz bizde olan yegane derketme vasitesidirmi?

 

Şüurumuzdan əlavə  bizdə  şüursuzluq deyilən   qavrama vasitəsi də var  .  Şüursuzluq  haqqında Freyd və  Yunq haqqında mövzuda yazmışdım  .  Digər izahları da mövcuddur.  Bunlar irrasional izah hesab edilir. 

 

Əslində  birinci postumda elə subyekt haqqında da sual qoymuşdum.   Təbii ki , obyektiv gerçəkliyin nə  demək  olduğunu  başa düşməyəndə  , subyekt də  həmçinin problemə  çevrilir.  Subyekt  deyəndə  əslində   özünü fiksajlama  ( самосознание )  nəzərdə tuturuq.  Yəni  ,  ətraf alıəmdən ayrılmış mən.  Rus dilindən  самосознание  -  özünü düşünmə; cəmiyyətdə mövqeyini, öz rolunu düşünmə; şüur, anlaq kimi tərcümə olunur. Amma, bu məncə dəqiq tərcümə deyil.   Yaxın tərcüməni  özüm yuxarıda yazdım  -  özünü fiksajlama , yəni özüm ,  məni aləmdən ayıran şüurum ,  öz -  özümün varlığımın  sübutu və s.  mənasında.   Buna fəlsəfədə appersepsiya deyirlər .  Yəni biz daim öz - özümüzü fiksajlayırıq.  

 

Deməli , daha bir nəticə.  Appersepsiya  -  öz .şüurunu fiksajlama  ,   əslində  aləmi  iki hissəyə ayırır :  mən və ətraf.   Ətrafın ətraf  olduğunu   yalnız  şüurla dərk edirik .  Şüur olmasa obyekt / subyekt itməlidir.  Yerdə nə qalır ?   Aydındır ki,  bu məntiqlə  ya tam vəhdətdə olan HƏR ŞEY  ya da HƏR ŞEYƏ ÇEVRİLMƏK POTENSİALI OLAN  HEÇNƏ .

Edited by Sunyata
Link to comment
Share on other sites

Şüurumuzdan əlavə  bizdə  şüursuzluq deyilən   qavrama vasitəsi də var  .  Şüursuzluq  haqqında Freyd və  Yunq haqqında mövzuda yazmışdım  .  Digər izahları da mövcuddur.  Bunlar irrasional izah hesab edilir. 

 

Əslində  birinci postumda elə subyekt haqqında da sual qoymuşdum.   Təbii ki , obyektiv gerçəkliyin nə  demək  olduğunu  başa düşməyəndə  , subyekt də  həmçinin problemə  çevrilir.  Subyekt  deyəndə  əslində   özünü fiksajlama  ( самосознание )  nəzərdə tuturuq.  Yəni  ,  ətraf alıəmdən ayrılmış mən.  Rus dilindən  самосознание  -  özünü düşünmə; cəmiyyətdə mövqeyini, öz rolunu düşünmə; şüur, anlaq kimi tərcümə olunur. Amma, bu məncə dəqiq tərcümə deyil.   Yaxın tərcüməni  özüm yuxarıda yazdım  -  özünü fiksajlama , yəni özüm ,  məni aləmdən ayıran şüurum ,  öz -  özümün varlığımın  sübutu və s.  mənasında.   Buna fəlsəfədə appersepsiya deyirlər .  Yəni biz daim öz - özümüzü fiksajlayırıq.  

 

Deməli , daha bir nəticə.  Appersepsiya  -  öz .şüurunu fiksajlama  ,   əslində  aləmi  iki hissəyə ayırır :  mən və ətraf.   Ətrafın ətraf  olduğunu   yalnız  şüurla dərk edirik .  Şüur olmasa obyekt / subyekt itməlidir.  Yerdə nə qalır ?   Aydındır ki,  bu məntiqlə  ya tam vəhdətdə olan HƏR ŞEY  ya da HƏR ŞEYƏ ÇEVRİLMƏK POTENSİALI OLAN  HEÇNƏ .

Mən belə başa düşdüm mütləq mənada "yoxluq" deyə bir şey yoxdur. Çünki yenə "yoxluğun" varlığından danışmış oluruq. Burada paradoks yaranır.

Link to comment
Share on other sites

Mən belə başa düşdüm mütləq mənada "yoxluq" deyə bir şey yoxdur. Çünki yenə "yoxluğun" varlığından danışmış oluruq. Burada paradoks yaranır.

Felsefeden illernen dem vuranlar var ki bunu bawa duwe bilmirler. Halal olsun.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Our picks

    • Свалки, спрятанные среди гор: почему в Азербайджане образуются "мусорные сели"
      Сели смыли мусорный полигон в Гёйчайском районе, актуализировав проблему в сфере утилизации бытовых отходов в Азербайджане.
       
      • 1 reply
    • Азербайджан остается в числе стран с самыми низкими ценами на бензин в мире
      Средняя цена бензина в мире составляет 1,35 доллара США за литр.
      Такие данные приводятся в еженедельном отчете Global Petrol Prices.
      Согласно отчету, в рейтинге низких цен на бензин Иран занял первое место - 0.029 долларов США за литр. Самым дорогим по стоимости бензина стал Гонконг (3,212 долларов США за литр).
      В ТОП-3 входят Ливия (0,031 долларов США за литр) и Венесуэла (0,035 долларов США).
      В первую десятку стран также входит Туркменистан, расположившийся на 8-ом месте (0,428 долларов США).
      В ТОП-15 входят Казахстан - 13-ое место (0,554 долларов США за литр) и Азербайджан - 15-ое место (0,588 долларов США за литр).
      Россия заняла 16-ое место - 0.609 долларов США за литр.
      В Азербайджане в настоящее время автомобильный бензин марки АI-92 производится только на Бакинском НПЗ. Его розничная цена составляет 1 манат за литр.
      https://media.az/society/azerbajdzhan-ostaetsya-v-chisle-stran-s-samymi-nizkimi-cenami-na-benzin-v-mire
      • 10 replies
    • В Баку директор турфирмы обманула более 200 человек на сумму порядка полмиллиона манатов
      В Баку женщина нанесла ущерб 202 людям на сумму 498 175 манатов.
      Об этом на своей странице в Фейсбук написал начальник Управления пресс-службы МВД, полковник-лейтенант полиции Эльшад Гаджиев.
        Отмечается, что директор ООО Avion Travel Лала Раджабова через социальную сеть давала пострадавшим ложные обещания решить визовые вопросы.
      Л.Раджабова арестована, расследование продолжается.
      https://1news.az/news/20240515043429897-V-Baku-direktor-turfirmy-obmanula-bolee-200-chelovek-na-summu-poryadka-polmilliona-manatov-FOTO
      • 8 replies
    • В Баку водитель автобуса отказался открыть пандус человеку в инвалидной коляске – ВИДЕО
      В Баку уволен водитель, отказавшийся открыть пандус человеку в инвалидной коляске.
      Об этом сообщили baku.ws в Агентстве наземного транспорта Азербайджана (АЙНА).
      ««АЙНА» предупредила перевозчика об обеспечении условий для посадки на регулярный автобусный маршрут лиц с ограниченными физическими возможностями. Перевозчику еще раз поручено следить за соблюдением водителями правил пассажирских перевозок и исправностью пандусов в автобусах. Водитель, допустивший ошибки, уволен», - говорится в сообщении.
      Ранее сообщалось, что в Баку между водителем автобуса и пассажиркой произошел конфликт.
        Причиной конфликта стало то, что автобусом хотел воспользоваться человек в инвалидной коляске, однако водитель не открыл для него пандус.
      Одна из пассажирок, снимавшая происходящее на камеру, потребовала от водителя открыть пандус человеку с ограниченными возможностями и после его отказа конфликт еще больше разросся. Женщина вышла из автобуса, позвонила в полицию и добилась того, чтобы мужчина в инвалидной коляске смог воспользоваться автобусом.
       
        • Haha
        • Like
      • 33 replies
    • Построенный за три года отель в центре Баку снесли за три дня. Ночные работы по демонтажу вызвали недовольство граждан
      В Сабаильском районе Баку сносится здание, которое строилось три года.
      Как сообщает хezerxeber.az, строительство объекта вблизи мечети Бибиэйбат было начато три года назад. Однако позже были выявлены проблемы с документацией, поэтому вот уже несколько дней ведутся работы по демонтажу.
      По словам проживающих на данной территории граждан, раньше там стоял трехэтажный жилой дом. Затем жильцов переселили, и на месте старого здания начали возводить современный отел. Утверждается, что в ходе работ были нарушены строительные нормы.
      Как заявили по данному вопросу в Исполнительной власти Баку, снос указанного здания осуществляется на основе обращения Госкомитета по градостроительству и архитектуре, а также других соответствующих структур. Было отмечено, что объект был незаконно построен некоторое время назад в оползневой зоне, поэтому его необходимо снести как можно скорее, так как есть риск возникновения оползней в этом районе.
      Подробнее - в сюжете:
      https://ru.oxu.az/society/871188
      Снос трехэтажного здания в Сабаильском районе Баку в ночное время вызвал недовольство местных жителей.
      По их словам, из-за шума невозможно спать.
      "Они не достроили здание, которое возводили на протяжении двух лет. А теперь начали его сносить. Никто из нас не может нормально выспаться, а утром ведь нужно идти на работу. Разве можно проводить такие работы в три часа ночи? А как объяснить это маленьким детям?" - сказал один из граждан.
      Как заявили по данному вопросу в Исполнительной власти Баку, снос указанного здания осуществляется на основе обращения Госкомитета по градостроительству и архитектуре, а также других соответствующих структур.
      Касательно времени проведения работ в ИВ отметили, что объект, незаконно построенный некоторое время назад в оползневой зоне, необходимо снести как можно скорее, так как есть риск возникновения оползней в этом районе.
      Подробнее - в сюжете Baku TV:
      https://ru.oxu.az/society/870331
       
       
      • 10 replies
    • Подробности жуткого происшествия в Баку: собаки напали на 11-летнюю девочку - ВИДЕО
      Вечером 11 мая в жилом массиве Qobu Park-2, расположенном в поселке Локбатан Гарадагского района Баку, бродячие собаки напали на 11-летнюю Зейнаб Сулейманову.
      Девочка была госпитализирована в тяжелом состоянии.
      По словам бабушки пострадавшей, соседям в последний момент удалось спасти ребенка.
      "Из-за собак мы не можем выйти на улицу. На девочку напали три собаки, на теле Зейнаб нет места, которое бы они не поранили", - рассказала женщина.
      Как заявили в Клиническом медицинском центре, лечение пострадавшей продолжается в стационаре, ей оказывается необходимая медицинская помощь.
      "Пациентку вакцинировали от бешенства, ее состояние оценивается как стабильное", - отметили в медучреждении.
      Подробнее - в сюжете Baku TV:
       
       
        • Like
      • 137 replies
    • Trendyol увеличил цены для Азербайджана
      Trendyol резко увеличил цены для Азербайджана

       
        Известная турецкая компания по онлайн-продажам Trendyol внесла изменения в стоимость услуг по доставке товаров в Азербайджан.
      Как сообщает аxar.az, соответствующие цены выросли в 2,5 раза.
      Так, если до 12 мая данный тариф был равен 79,99 турецкой лиры (4,23 маната), то в настоящее время он увеличился до 199,99 лиры (10,63 маната).
       
      https://ru.oxu.az/economy/870716
      • 18 replies
    • Цены на продукты питания в Азербайджане: что подорожало? - СПИСОК
      В апреле 2024 года индекс потребительских цен в Азербайджане составил 100,0%, по сравнению с аналогичным периодом прошлого года.
      Как сообщает Госкомстат, индекс потребительских цен на продукты питания, напитки и табачные изделия составил 98,2%, на непродовольственные товары - 100,9%, на платные услуги, оказанные населению - 102,0%.
      Согласно информации, в апреле 2024 года индекс потребительских цен по сравнению с предыдущим месяцем составил 99,9%, а за первые четыре месяца по сравнению с аналогичным периодом прошлого года - 100,7%.
      В апреле, по сравнению с предыдущим месяцем, наибольшее снижение цен наблюдалось на манную и гречневую крупы, макароны, свежую рыбу, молоко, яйца, маргарин, подсолнечное и кукурузное масло, грецкие орехи, фундук, помидоры, огурцы, зелень, баклажаны и картофель. В то же время рост цен был зафиксирован на лимоны, бананы, яблоки, груши, киви, каштан, гранат, белокочанную капусту, сладкий перец, бурак и чеснок. Цены на другие продукты питания существенно не изменились.
       
      Непродовольственные товары
      В апреле индекс потребительских цен на непродовольственные товары по сравнению с мартом составил 100,1%, а за январь-апрель, по сравнению с аналогичным периодом прошлого года, - 101,3%.
      В апреле по сравнению с предыдущим месяцем больше всего подорожали ювелирные изделия, цемент и пиломатериалы. Стоимость других непродовольственных товаров существенно не изменились.
      Платные услуги населению
      В апреле 2024 года индекс потребительских цен на платные услуги населению по сравнению с предыдущим месяцем составил 100,1%, а за январь-апрель, по сравнению с аналогичным периодом прошлого года, - 102,4%.
      В апреле, по сравнению с предыдущим месяцем, наибольший рост цен наблюдался на услуги международных авиаперевозок в страны СНГ, туры внутри страны, медицинские, стоматологические, парикмахерские и косметологические услуги, а также услуги платных дошкольных образовательных учреждений. Стоимость других платных услуг существенно не изменились.
      https://media.az/society/ceny-na-produkty-pitaniya-v-azerbajdzhane-chto-podorozhalo-spisok
      • 9 replies
  • Recently Browsing   0 members, 0 guests

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...