Jump to content
  • Откройте аккаунт на Диспуте за 5 минут

    Продаете недвижимость, машину, телефон, одежду?  Тысячи  просмотров ежедневно на dispute.az  помогут вам. Бесплатная доска обьявлений.

Vacancies 5 (Вакансии 5)


Recommended Posts

Personal Assistant to VIP Building GM

Department name: Administration

Requirements:

•Fluent oral and written English is required, Azeri & Russian

Male 25-35

•Degree-level (Finance ,MBA  or Hotel  field)  , additional training preferable but not required

•Successful previous experience as an Executive Assistance or Personal Assistant

•Knowledge of work etiquette, previous experience with VIP

•Good communication skills

•Quick-thinking with good memory for details

  Excellent understanding of confidentiality information

•Knowledge of office work procedures

•Deadline oriented personality, ability to work independently, ability to multitask

•Microsoft Office experienced user,EXCELL -  professional level

Excellent understanding of confidentiality

•High level of oral and written grammar

•Successful candidate should be:  Energetic, responsible,  well organized, accurate, able to cope with various tasks while keeping priority in mind, can easily work under pressure, has excellent communicative skills, result-oriented, diplomatic. Analytical mind, experience PC-user, different types of office equipment advanced user.  Have good knowledge in assisting TOP-VIP level persons, understanding their demands and priorities.

 

Responsibilities:

•Director schedule management, keeping agendas/minutes of internal meetings

•Travel support: arranging personal and business travel, visa application support if required, hotel arrangements, ground and air transportation;

•Finance management: management of corporate expenses, invoices payments for department

•Establishing and maintaining excellent communication with internal and oversea colleagues

•Visa and travel support for oversea colleagues through local visa/travel provider

•Establishing and maintaining excellent communication with government representatives and associations

•Document turnover: letters, internal orders, other documentation

•Written translations: internal documents, communications for employees

•Organization of conferences, business events, meetings. Setting up teleconferences, live-meeting, video-conferences, telepresence

•Personal tasks of Director

We offer:

•Location: Baku City Center VIP office , •Full time position

•Competitive salary

•Registration according Labor code , fully paid holiday and sick leave, medical insurance

•Young, friendly team of highly qualified professionals with the same vision

•Possibilities for professional growth, interesting projects

Interested applicants please submit your application with CV(Word format only)  with photo  in English to [email protected]  [email protected]  and indicate the name of the position you are applying for in the subject line of the email.

http://germesconsulting.com/job/

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Помогите пожалуйста устроиться на работу. Думаю Кому-либо я понадоблюсь как специалист в разных областях и душа компании.

Оставшись без работы в кризис Срочно ищу работу!
О себе: 25 лет, высшее образование. Разносторонний и универсальный человек. Владею многими кейсами и решениями для развития любого рода бизнеса, антикризисным менеджментом, внедрением CRM & HRM систем в работу предприятий, могу проводить тренинги, вебинары и частные коучинг-сессии, владею HR, есть большой опыт в Web разработках (создание сайтов), могу проводить консалтинг и анализ рынка, писать бизнес-планы и многое другое...

Пойду на позиции: Руководителя компании, Директора по продажам и маркетингу, бизнес-тренера ментора (анализ слабых мест в компании, разработка и внедрение антикризисных стратегий и тактик по ведению бизнеса, эффективные тренинги, составление бизнес-планов и новейших бизнес-решений), Project-менеджера & Sales-менеджера, SMM-менеджера, Маркетолога и Digital маркетолога, Специалиста или директора отдела кадров (HR), Личного помощника, соглашусь работать на Стартапах, могу продвигать ресторанный и гостиничный бизнес! 
P.S. Я хочу стать душой Вашей компании и просыпаясь ежедневно с радостью идти на работу, зная, что сегодня Мы добьемся новых высот в бизнесе!

+994 50 753 6985 (есть whatsapp), +994 55 830 8879, Тимур
[email protected]

  • Upvote 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 часов назад, silentmonk сказал:

Помогите пожалуйста устроиться на работу. Думаю Кому-либо я понадоблюсь как специалист в разных областях и душа компании.

Оставшись без работы в кризис Срочно ищу работу!
О себе: 25 лет, высшее образование. Разносторонний и универсальный человек. Владею многими кейсами и решениями для развития любого рода бизнеса, антикризисным менеджментом, внедрением CRM & HRM систем в работу предприятий, могу проводить тренинги, вебинары и частные коучинг-сессии, владею HR, есть большой опыт в Web разработках (создание сайтов), могу проводить консалтинг и анализ рынка, писать бизнес-планы и многое другое...

Пойду на позиции: Руководителя компании, Директора по продажам и маркетингу, бизнес-тренера ментора (анализ слабых мест в компании, разработка и внедрение антикризисных стратегий и тактик по ведению бизнеса, эффективные тренинги, составление бизнес-планов и новейших бизнес-решений), Project-менеджера & Sales-менеджера, SMM-менеджера, Маркетолога и Digital маркетолога, Специалиста или директора отдела кадров (HR), Личного помощника, соглашусь работать на Стартапах, могу продвигать ресторанный и гостиничный бизнес! 
P.S. Я хочу стать душой Вашей компании и просыпаясь ежедневно с радостью идти на работу, зная, что сегодня Мы добьемся новых высот в бизнесе!

+994 50 753 6985 (есть whatsapp), +994 55 830 8879, Тимур
[email protected]

С таким красноречием и без работы? !!!👍

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 час назад, silentmonk сказал:

увы. думаю тут кто-то меня заметит. очень надеюсь

Вы так и не написали какое у вас образование ( специальность) ...)

Link to comment
Share on other sites

Читайте пост  номер 1 ! В теме запрещены любые обсуждения! Тут выставляются только вакансии. Соискатели могут отправлять резюме по мейлам указанным под каждой вакансией!

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Personal Assistant to VIP Building GM

Department name: Administration

Requirements:

•Fluent oral and written English is required, Azeri & Russian

Male 25-35

•Degree-level (Finance ,MBA  or Hotel  field)  , additional training preferable but not required

•Successful previous experience as an Executive Assistance or Personal Assistant

•Knowledge of work etiquette, previous experience with VIP

•Good communication skills

•Quick-thinking with good memory for details

•  Excellent understanding of confidentiality information

•Knowledge of office work procedures

•Deadline oriented personality, ability to work independently, ability to multitask

•Microsoft Office experienced user,EXCELL -  professional level

Excellent understanding of confidentiality

•High level of oral and written grammar

•Successful candidate should be:  Energetic, responsible,  well organized, accurate, able to cope with various tasks while keeping priority in mind, can easily work under pressure, has excellent communicative skills, result-oriented, diplomatic. Analytical mind, experience PC-user, different types of office equipment advanced user.  Have good knowledge in assisting TOP-VIP level persons, understanding their demands and priorities.

 

Responsibilities:

•Director schedule management, keeping agendas/minutes of internal meetings

•Travel support: arranging personal and business travel, visa application support if required, hotel arrangements, ground and air transportation;

•Finance management: management of corporate expenses, invoices payments for department

•Establishing and maintaining excellent communication with internal and oversea colleagues

•Visa and travel support for oversea colleagues through local visa/travel provider

•Establishing and maintaining excellent communication with government representatives and associations

•Document turnover: letters, internal orders, other documentation

•Written translations: internal documents, communications for employees

•Organization of conferences, business events, meetings. Setting up teleconferences, live-meeting, video-conferences, telepresence

•Personal tasks of Director

We offer:

•Location: Baku City Center VIP office , •Full time position

•Competitive salary

•Registration according Labor code , fully paid holiday and sick leave, medical insurance

•Young, friendly team of highly qualified professionals with the same vision

•Possibilities for professional growth, interesting projects

Interested applicants please submit your application with CV(Word format only)  with photo  in English to [email protected]  [email protected]  and indicate the name of the position you are applying for in the subject line of the email.

http://germesconsulting.com/job/

 




Укажите пожалуйста отдельно линк на эту вакансию, перейти не получается
Link to comment
Share on other sites

Vacancy : IT Systems Administrator

Salary: 1500-2000 AZN (NET)  

Start Date: ASAP

Location: Baku, City Center

 

An experienced IT Systems Administrator is required to join my client on a contract basis to support their internal servers and networks. This is a fantastic opportunity to work with a market leading manufacturing organization.

 

Your duties will include but will not be limited to;

•VMWare administration.

•Network administration.

•Configuring Cisco switches.

•Providing first/second line support and log all calls using the internal IT Helpdesk application

•Configuring and building computers and notebooks

•Set up or adjust workplace, including network cabling

•Supporting Microsoft Windows operating systems and MS office desktop applications

•Administering and maintaining user accounts using windows AD.

•Administration of desktop computers, notebooks, printers/photocopiers and telephone systems.

•Providing training to internal users.

 

The ideal candidate will have:

Diploma in IT Engineering

•Experience with Windows 2008 R2 and Windows 2012 server administration

•Good understanding of ITIL/ITSM processes

•Demonstrated relevant experience of IT servers, desktops and infrastructures

•Good knowledge of VMWare

•A good knowledge of Network and Telecommunications (TCP/IP, DHCP, Cisco routers, Cisco switches)

•A Good knowledge of Excel and VBA

•A good understanding of Windows XP, Windows 7 and MS Office 2010 applications

Interested applicants please submit your application with CV(Word format only)  with photo  in English to [email protected]    [email protected]   and indicate the name of the position you are applying for in the subject line of the email.

http://germesconsulting.com/job/

 

Link to comment
Share on other sites

http://www.pashabank.az/career/vacancies,58/lang,en/
http://www.pashabank.az/career/vacancies,56/lang,en/
http://www.pashabank.az/career/vacancies,53/lang,en/
http://www.ada.edu.az/en-US/Pages/Oracle-Database-Administrator.aspx
http://www.ada.edu.az/en-US/Pages/Specialist,-Housing-and-Travel.aspx
http://www.ada.edu.az/en-US/Pages/job_opportunities.aspx
http://www.ada.edu.az/en-US/Pages/SE-Professor-of-Edu-Leadership.aspx
http://www.nobeloil.com/Careers.aspx
https://jobs.redbull.com/car/ru/22739
http://nwconstruction.az/en/career/
http://www.xalqbank.az/en/bank/about-bank/vacancies/
http://pasha-holding.az/career/vacancies_4.html
http://norm.az/en/career/vacancies/
https://www.expatsdirect.com/ed/index.cfm?scn=jobs&showDetail=&JobID=144748
http://jobs.weatherford.com/jobs/6410524-service-engineer?tm_job=62097-1A&tm_event=view&tm_company=2115&bid=450
https://krb-sjobs.brassring.com/TGnewUI/Search/home/HomeWithPreLoad?PageType=JobDetails&partnerid=26059&siteid=5016&jobid=84463&AReq=74869BR&Codes=JB_DirectEmployers##jobDetails=undefined
https://jobs.oii.oceaneering.com/psc/HRPRDPUB/EMPLOYEE/HRMS/c/HRS_HRAM.HRS_APP_SCHJOB.GBL?Page=HRS_APP_JBPST&Action=U&FOCUS=Applicant&SiteId=3&JobOpeningId=10996&PostingSeq=1&PortalActualURL=https%3a%2f%2fjobs.oii.oceaneering.com%2fpsc%2fHRPRDPUB%2fEMPLOYEE%2fHRMS%2fc%2fHRS_HRAM.HRS_APP_SCHJOB.GBL%3fPage%3dHRS_APP_JBPST%26Action%3dU%26FOCUS%3dApplicant%26SiteId%3d3%26JobOpeningId%3d10996%26PostingSeq%3d1&PortalRegistryName=EMPLOYEE&PortalServletURI=https%3a%2f%2fjobs.oii.oceaneering.com%2fpsp%2fHRPRDPUB%2f&PortalURI=https%3a%2f%2fjobs.oii.oceaneering.com%2fpsc%2fHRPRDPUB%2f&PortalHostNode=HRMS&NoCrumbs=yes&PortalKeyStruct=yes#10996
https://my.corehr.com/pls/kenrecruit/erq_search_version_4.start_search_with_params
https://worleyparsons.taleo.net/careersection/ext/reklamazapreshena.tut.ftl
https://careers-qedi.icims.com/jobs/search?ss=1
http://jobposting.mairetecnimont.it
https://www.petroplan.com/advanced-search/
http://www.connect-energy.com/JobList.aspx

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Список документов для принятия на сверхсрочную службу: 
 
http://ru.oxu.az/war/130351
http://oxu.az/war/130337
 
500 - 800 манат смотря где служишь. 
еда , одежда , квартира, поликлиника и госпиталь бесплатно,

а также застрахован и после 3 (трёх) лет положена социальная ипотека

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

В 28.03.2017 в 14:13, caspianbro сказал:

Список документов для принятия на сверхсрочную службу: 
 
http://ru.oxu.az/war/130351
http://oxu.az/war/130337
 
500 - 800 манат смотря где служишь. 
еда , одежда , квартира, поликлиника и госпиталь бесплатно,

а также застрахован и после 3 (трёх) лет положена социальная ипотека

Все пока преостановили . Люди документы собрали (массу ) , а приказ будет не известно когда ... Говорят , может к 15-ому мая ... заоните ... чаще ... узнавайте .  А собранные ребятами документы могут потерять срок годности...

Link to comment
Share on other sites

Electrical Engineer

 (BP Project)

Salary 1000-1500AZN(NET) depends of  qualifications 

Location Sangachal

 High Salary (depends on qualifications and experience of the candidate)

We have 10 open positions

  Required qualification:

           

  • Degree in Electrical Engineering

 Certificates: Compex Certificate  http://www.compex.org.uk/  

 • A minimum of 3 years’ experience in a similar role in the oil and gas industry
• Good working knowledge of fabrication and construction related activities
• Computer skills that includes MS Office (Word, PowerPoint, Excel, Outlook, Access)
• Strong communication and team work skills

  •   Spoken & written in English ,Azeri & Russian mandatory
  • Ability to work to strict deadlines
  • Ability to work on own initiative and as part of a multi-disciplined team
  • certificates are required to perform electrical work on the site

 of BP  Desirable

  • Excellent communication skills
  • A construction background
  • Excellent interpersonal and communication skills

Principal Duties and Responsibilities:

• Carrying out electrical/mechanical installations

• Completing all necessary documentation

• Keeping accurate job records

• Carrying out all works to a high standard whilst complying with all relevant health and safety requirements BP

• Customer liaison

   Installation work will be carried out on the BP site

 

Please indicate the position name on the subject line, otherwise your CV will not be considered

Interested applicants please submit your application with CV in English (Word Format), scan copy of certificates and photograph to [email protected]  [email protected]  and indicate the name of the position you are applying for in the subject line of the email.

http://germesconsulting.com/job/

 

Link to comment
Share on other sites

Vacancy : Marketing  &  Logistic Specialist

 

Working schedule : 10.00 -19.00 Monday- Friday

Location: City Center

Salary 1000-1200 AZN(NET)

Requirements :

Higher Degree (BA or BS in Communications, Marketing, MBA ,Logistic, Finance)

Female 22-35

English, Azeri, Russian – Professional Level

Experience 1-2 years

INCOTERMS 

Working knowledge of International customs and regulations

• Experience managing improvement initiatives; Lean experience preferred

• International experience preferred

• Knowledge of Microsoft Office applications required

•Excel, Microsoft Power Point, Microsoft Outlook

•Ability to operate and maintain poster printer, scanner, color/copier printer, and fax machine

• Excellent interpersonal, negotiation, and customer service skills

• Strong written, verbal, and presentational communication skills

  • Demonstrated design skills
  • Excellent planning, scheduling and organizational skills
  • Strong written, verbal and interpersonal skills
  • Excellent analytical skills
  • PC skills required, Microsoft Products preferred
  • Detail oriented with ability to prioritize/handle multiple tasks
  • Ability to communicate effectively with staff, all management levels, and outside vendors
  • Ability to manage multiple tasks
  • Ability to meet deadlines

 

 

Essential Functions:

  • Responsibilities include soliciting content input, writing and editing copy, design, and coordinating printing of quarterly SummitUp member newsletter. Work with third party vendors as needed. Assist with the online edition of this publication as necessary.
  • Coordinate internal meetings, write and edit copy, design, and coordinate distribution of the Annual Report and other related materials as needed.
  • Fulfill branch requests for posters and in-branch material in support of credit union goals
  • Work with Marketing Assistant to update brochure artwork and coordinate printing for brochures as indicated by inventory levels
  • Assist with the design, printing coordination and distribution of monthly promotional materials as necessary including: statement inserts, branch collateral material, direct mail, Business Relationships posters, sponsorship ads and other support material
  • Assist with the writing, design, editing and coordination of community sponsorship ads and newsletter articles for member companies/ partner organizations as identified by Senior Management and Marketing Manager
  • Provide assistance to the Marketing and Business Relationships Team to support departmental goals
  • Prepare purchase orders and approve invoices as necessary
  • Proofread all appropriate printed pieces and ensure that marketing collateral materials are accurate and comply with regulatory guidelines
  • Manage daily shipper and carrier coordination
  • Accurately and timely track freight in transit to ensure on-time delivery
  • Negotiate profitable rates with shippers and carriers
  • Work effective as part of a team

 

Interested applicants please submit your application with CV(Word format only)  with photo  in English to [email protected]  [email protected]  and indicate the name of the position you are applying for in the subject line of the email.

http://germesconsulting.com/job/

 

Link to comment
Share on other sites

Job Announcement for RTA Language Assistant (LA) for EU-Twinning Project – Azerbaijan

 

Please send your application in English (Europass CV format ) via e-mail to all of the following email addresses: [email protected]; [email protected] and [email protected] indicating “Application RTA Language Assistant – Azerbaijan” as the subject of the email. Please include an email and a telephone contact number in the application. 

All applications received with no reference of the post, in a different CV format than the EU Europass format and in another language different from English will automatically be rejected. 

Deadline for submission: 15 th of April 2017 at 2 pm Spanish time. 

All applications received later than this time will not be taken into consideration.

Short-listed candidates will be invited for an interview during the month of April 2017 in Baku (exact date and place to be confirmed to each shortlisted participant).

 

NOTE: Twinning Manual foresees that the chosen assistant is not a civil servant or agent of the beneficiary (past 6 months) nor is on leave from the beneficiary to take up the position of the project language assistant.

Interviews will be carried out in English.


https://eeas.europa.eu/delegations/azerbaijan/23790/job-announcement-rta-language-assistant-la-eu-twinning-project_en

https://eeas.europa.eu/delegations/azerbaijan/23789/job-announcement_en

Then click job_announcement.doc for download of vacancy announcement.

Link to comment
Share on other sites

https://eeas.europa.eu/delegations/azerbaijan/23971/eu-funded-twinning-project-has-vacancies-assistant-resident-twinning-adviser-and-rta-language_en

EU-funded twinning project “Support to the Ministry of Labour and Social Protection of Population in Reforming Pension System in Azerbaijan” (ENPI/2016/377002) is seeking to recruit:

 

An Assistant to the Resident Twinning Adviser (RTA)

and

RTA Language Assistant

 

Duration: 23 months    Starting date: As soon as possible    End of contract: 29th March, 2019

Positions will be based in the Ministry of Labour and Social Protection of Population of the Republic of Azerbaijan.     Application deadline: 17:00, 12 April 2017

Interviews are scheduled to be held on 11 am, 14th April, 2017 in the premises of the Ministry of Labour and Social Protection of Population of the Republic of Azerbaijan (Salatin Asgarova str., 85, AZ 1009, Baku, Azerbaijan).

Job details on each position are provided in the attached documents.

https://eeas.europa.eu/delegations/azerbaijan/23969/job-description-assistant-resident-twinning-adviser_en

https://eeas.europa.eu/delegations/azerbaijan/23970/job-description-regional-twinning-advisor-language-assistant_en

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Сегодня это объявление увидел в нете, сам к этой компании или к объявлению не имею никакого отношения, решил поделиться здесь, из соображений что кому то будет полезно:

 

“Bizim Market”mağazalar şəbəkəsi vakansiya elan edir:
Vəzifə: Kadrlar şöbəsinin müdiri
İş haqqında məlumat:
• Əmək qanunvericiliyinə və rəhbərliyin əmrlərinə əsasən işçilərin qəbulu, yerdəyişməsi, işdən azad edilməsi və digər sənədlərin rəsmiləşdirilməsi;
• Şirkətin kadr tələblərinin müəyyən edilməsi;
• İşçilərin şəxsi işlərinin avtomatlaşdırılması və elektron arxivin yaradılması işinin təşkili;
• İş təhlilinin aparılması, vəzifə təlimatlarının yazılması və sənədləşdirilməsi;
• Rəhbərliyin qərar, əmr və sərəncamlarının hazırlanması və onun icrasının təmin edilməsinə nəzarət;
• Müvafiq dövlət idarələrinə aylıq və illik hesabatların hazırlanmasına birbaşa nəzarətin həyata keçirilməsi;
• Əmək haqqı üzrə tabellərin hazırlanmasına nəzarət etmək;
• Mükafatlandırma prosedurunun icrası, cəzalandırma və intizam tədbirlərinin görülməsi;
• İş rejimi: 5 günlük • Əmək haqqı: müsahibə əsasında təyin ediləcəkdir.
Tələblər: • Ali təhsil • Yaş: 35-dən yuxarı
• Bu sahədə ən azı 5 il iş təcrübəsi;
• Dil bilikləri: Azərbaycan və rus dillərini yüksək səviyyədə bilməli, (ingilis dili üstünlükdür);
• Azərbaycan Respublikası Əmək Məcəlləsini, kadrlarla bağlı işi və kargüzarlığı mükəmməl bilməli;
• Yüksək səviyyədə ünsiyyət və idarəetmə bacarığı olmalı;
• Dəqiq, intizamlı, stresədayanıqlı və işinə qarşı məsuliyyətli olmalı. Qeyd olunan tələblərə cavab verən namizədlərdən CV-lərini məktubun mövzu hissəsində “Kadrlar şöbəsinin müdiri” qeyd etməklə [email protected] elektron ünvanına göndərmələri xahiş olunur.
Yalnız yuxarıdakı tələblərə cavab verən namizədlərlə əlaqə saxlanılacaqdır.
 
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Сегодня это объявление увидел в нете, сам к этой компании или к объявлению не имею никакого отношения, решил поделиться здесь, из соображений что кому то будет полезно:

"Performance Center Co"MMC Karguzar-kadrlar uzre mutexessis" vezifesine vakansiya elan edir. tecrube onemlidir. Uygun namizedler CV- lerini [email protected] unvanina gonderin.

Link to comment
Share on other sites

https://jobs.ebrd.com/job/Baku-Receptionist/339604801/
http://careers.qatarairways.com/qatarairways/VacancyDetail.aspx?VacancyID=122112
http://jobs.weatherford.com/jobs/6649590-completions-field-supervisor
https://careers.microsoft.com/jobdetails.aspx?jid=279879&job_id=1026429&utm_source=DirectEmployersAssociation&show_desc=1
https://careers.microsoft.com/jobdetails.aspx?jid=280297&job_id=1027012&utm_source=DirectEmployersAssociation&show_desc=1
http://www.nobeloil.com/Careers.aspx
https://careers.socar.az/VacancyList
http://banco.az/ru/jobs
http://portofbaku.com/az/Career-at-Port-of-Baku/
http://centralasiaprogram.org/blog/2017/03/23/call-for-applications-fall-2017-central-asia-azerbaijan-fellowship-program/
https://hostelmanagement.com/forums/hostel-partnership-azerbaijangeorgiaphilippinesindonesia.html
https://www.qualitair.com/jobs/urgent-requirement-in-baku-b1-b2-engineers-b747-400frb211_baku-city_13241229/
http://www.hr.ge/Vacancies.aspx?lang=1
http://www.topazworld.com/en/people/careers
http://www.undp.ro/job/
https://www.antal.com/job-search
https://oracle.taleo.net/careersection/2/jobdetail.ftl?job=17000BHA&lang=en#Azerbaijan

 

Edited by Nariiik
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Our picks

    • В Баку начинается строительство новой дороги
      С учетом перспективного развития города Баку Государственным агентством автомобильных дорог Азербайджана дается старт строительству новой автомобильной дороги от улицы Гасана Алиева до станции метро «Кероглу», параллельно проспекту Зии Буниядова.
      Об этом сообщили в госагентстве.
      Общая длина шестиполосной дороги составит 3896 метров с шириной полос 3,5 метра. На дороге будут построены четыре тоннеля и три подземных пешеходных перехода.
      В настоящее время от метро «Улдуз» в направлении улицы Алескера Гаибова ведутся работы по транспортировке тяжелой техники и оборудования на территорию.
      https://media.az/society/v-baku-nachinaetsya-stroitelstvo-novoj-dorogi
      • 30 replies
    • В Баку выставлена на продажу квартира по фантастической цене - ФОТО
      В Баку выставлена на продажу квартира по фантастической цене.
      Как сообщает Oxu.Az, соответствующая информация распространена на сайтах объявлений.
      Так, девятикомнатную квартиру площадью 555 кв.м предлагают покупателям за 12 млн манатов.
        В объявлении упоминается, что на указанном этаже расположена только одна квартира и соседей не будет.
      https://ru.oxu.az/society/866997
      • 96 replies
    • Где выгоднее отдыхать: в Азербайджане или за рубежом? - ОПРОС
      Baku TV провел опрос среди жителей столицы с целью узнать, где, по их мнению, выгодно отдыхать: в Азербайджане или за рубежом.
      Большинство участников опроса предпочло потратить деньги на отдых за границей.
      «Проживание в наших гостиницах обойдется в три раза дороже», - сказал один из опрошенных.
      Между тем сотрудники туристических компаний также отметили, что цены на отели за границей практически такие же, как у нас, а в некоторых случаях даже ниже.
      «Например, стоимость недельного тура на одного человека в Габалу начинается от 700 манатов. А тур на тот же период в Грузию обойдется от 500 манатов», - сказал один из них.
       
      • 124 replies
    • Отомстил отцу за избиение матери: жуткие подробности убийства брата главы ИВ Лянкярана

      Долгое время подробности этого жуткого происшествия не разглашались ни во время следствия, ни в ходе судебного процесса. Судьи решили, что слушания должны проходить в закрытом режиме, без допуска СМИ.
      Однако Qafqazinfo удалось выяснить некоторые детали этой семейной трагедии. Согласно материала
      • 35 replies
    • Депутат: Некоторых женщин убивают за то, что они не считают мужей главой семьи
      В последнее время в Азербайджане растет число женщин, убитых своими мужьями.
      По данным расследования Bizim.Media, за последние два месяца Генеральная прокуратура зарегистрировала около 10 фактов убийства женщин их супругами. Эта печальная статистика актуализирует вопрос о необходимости прохождения парами психологического анализа перед вступлением в брак.
      Между тем заместитель председателя комитета по правам человека Милли Меджлиса Таир Керимли в своем заявлении Bizim.Media отметил, что не испытывает оптимизма относительно идеи обязательного психологического анализа для пар перед свадьбой.
      «Прохождение медицинского осмотра перед браком обязательно, поскольку только так можно выявить скрытые заболевания. Но психологический анализ в Азербайджане не применяется, да и за рубежом такой широкой практики нет, и то лишь в добровольном порядке», - отметил депутат.
      Что касается женщин, убитых мужьями, Таир Керимли полагает, что это происходит из-за вопросов чести.
      «Одна из главных причин заключается в том, что некоторые дамы, прикрываясь гендерным равенством, создают образ сильной женщины и не считают мужей главой семьи, а некоторые и вовсе идут по плохому пути. То есть зачастую убийства женщин происходят из-за вопросов чести», - сказал он.
      Депутат призвал стремиться к построению чистого общества, чтобы никому даже в голову не приходило сворачивать на плохой путь.
      «В советское время тоже были случаи убийства женщин мужьями на почве ревности. В любом случае я не поддерживаю идею применения психологического анализа перед браком на законодательном уровне. Это будет своего рода унижением для пары: как будто мы проверяем, в своем ли они уме», - заключил Т.Керимли.
      https://media.az/society/deputat-nekotoryh-zhenshin-ubivayut-za-to-chto-oni-ne-schitayut-muzhej-glavoj-semi
      • 54 replies
    • В районе метро Гара Гараева продаётся объект под новостройкой
      В Низаминском районе,около станции метро Г.Гараева, под новостройкой на 1-м этаже (18/1) продается объект общей площадью 65 кв.м. Очень интенсивный пешеходный и автомобильный трафик. Имеются все условия, развитая инфраструктура, паркинг и т.д. Все документы в порядке, купчая на нежилое помещение.Оплата 1%.   Цена 550000  манат     0552522225
      • 0 replies
    • Можно ли использовать пенсионные накопления до выхода на пенсию?
      Пенсионный возраст в Азербайджане является предметом многочисленных дискуссий.
      Для мужчин он составляет 65 лет, для женщин – 63,5 года. Возрастной предел для женщин увеличивается на шесть месяцев каждый год, начиная с 1 июля 2017 года. В 2027-м возраст выхода на пенсию для мужчин и женщин будет одинаковым - 65 лет.
      Как долго гражданин может прожить после выхода на пенсию - никто не знает. Таким образом, накопленный за годы работы пенсионный капитал можно будет получать в лучшем случае 10-15 лет.
      Почему мы не можем использовать накопления раньше, чем выйдем на пенсию? Обязательно ли нам ждать 65 лет, чтобы воспользоваться своим правом?
      Подробнее об этом - в сюжете İTV:
      https://media.az/society/mozhno-li-ispolzovat-pensionnye-nakopleniya-do-vyhoda-na-pensiyu
      • 54 replies
    • AstraZeneca признала, что ее вакцина от COVID-19 может спровоцировать тромбоз
      Компания AstraZeneca признала, что ее вакцина против COVID-19 может вызвать редкое, но смертельное нарушение свертываемости крови.
      Фармацевтический гигант уже столкнулся с огромным количеством исков, поданных близкими тех, кто получил серьезные заболевания или умер в результате инъекции, сообщает Daily Mail.
      Отмечается, что юристы, представляющие десятки коллективных исков, говорят, что стоимость некоторых дел их клиентов может достигать 25 миллионов долларов (42,5 млн манатов), и настаивают на том, что вакцина фармацевтической фирмы является дефектным продуктом.
        Подчеркивается, что AstraZeneca в феврале признала, что ее вакцина может в очень редких случаях провоцировать состояние, называемое тромбозом с синдромом тромбоцитопении или TTS. Он может вызвать у пациентов образование тромбов, а также низкое количество тромбоцитов, что в некоторых случаях серьезно навредило тем, кто воспользовался вакциной, или даже привело к летальному исходу.
      Потенциальное осложнение было указано в качестве возможного побочного эффекта с момента выпуска вакцины, но признание AstraZeneca в феврале стало первым случаем, когда фармацевтический гигант сделал это в суде, сообщает Telegraph.
       
        • Sad
        • Like
      • 452 replies
  • Recently Browsing   0 members, 0 guests

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...